فرانسه و بریتانیا سرکوب معترضان در ایران را محکوم کردند

وزیران خارجه فرانسه و بریتانیا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک، سرکوب «خشونت‌بار» اعتراضات مسالمت‌آمیز قانونی در ایران را محکوم کردند.

این بیانیه که پس از دیدار کاترین کولونا و جیمز کلورلی در پاریس منتشر شد، پشتیبانی جمهوری اسلامی از جنگ نامشروع روسیه علیه اوکراین را نیز محکوم کرده است.

وزیران خارجه دو کشور اروپایی، حکومت ایران را متهم کردند که از طریق تحویل پهپادها، روسیه را در هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری یاری کرده است.

آن‌ها همچنین اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» تهران در منطقه و کشورهای پیرامون از جمله انتقال پهپاد و موشک به گروه‌های نیابتی و شبه نظامی را محکوم کردند و وعده دادند که همکاری‌های بین‌المللی به‌منظور مقابله با چنین اقداماتی را تقویت کنند.

دیپلمات‌های بلندپایه این دو کشور اروپایی، علاوه‌بر ابراز نگرانی عمیق از عدم همکاری تهران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر بر عزم آشکار خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کردند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

نرگس محمدی خواستار برگزاری علنی دادگاهش شد

نرگس محمدی در صفحه اینستاگرامش خواستار برگزاری علنی دادگاهش شد. https://www.instagram.com/p/C7GkhcQKCka/?img_index=1 به اتهام تبلیغ علیه …