فرانسه چهار هفته به قرنطینه می‌رود

مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد که از روز شنبه به مدت چهار هفته در این کشور قرنطینه سراسری اعمال می‌شود.

مکرون در پیامی تلویزیونی با اشاره به موج تازه شیوع ویروس کرونا در فرانسه و کشورهای اروپایی گفت که با آغاز دوره تازه قرنطینه، تمام فروشگاه‌ها به جز مواد غذایی و کالاهای اساسی تعطیل می‌شود و هر کس می‌تواند باید از خانه کار کند.

تمام مدارس فرانسه هم از دوشنبه آینده به مدت سه هفته تعطیل خواهد شد و دانش‌آموزان از خانه در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند. به گفته آقای مکرون تنها فرزندان کارکنان مشاغل ضروری می‌توانند به مدرسه بروند.

پیشتر در ۱۶ منطقه فرانسه مقررات شدیدی وضع شده بود که اکنون قرار است در کل فرانسه اجرا شود.فرانسه تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده و حدود ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای شیوع کرونا جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

مکرون گفت که مردم فرانسه در مدت تعطیلات عید پاک فرصت دارند خود را به جایی برسانند که می‌خواهند دوره قرنطینه را در آن سپری کنند.

رئیس جمهور فرانسه برنامه‌های مربوط به تسریع روند واکسیناسیون کرونا را هم اعلام کرد و وعده داد که تا پایان تابستان تمام افراد بالای ۱۸ سال واکسن را دریافت کنند.

او گفت با این که ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است اما از کنترل خارج نشده و دلیل برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد.رهبران اروپایی نگران موج سوم کرونا هستند که عمدتا به دلیل شیوع سویه جهش‌یافته‌ای که در بریتانیا شناسایی شد، در حال گسترش است.

در آلمان رهبران ایالت‌های باواریا و بادن-وورتمبرگ که به شدت از این همه‌گیری آسیب دیده‌اند، از رهبران مناطق دیگر خواسته‌اند که محدودیت‌های شدیدتری وضع کنند. آنها می‌گوید وضعیت از آنچه به نظر می‌آید بدتر است.هامبورگ هم از روز جمعه محدودیت‌های تردد شبانه اعمال می‌کند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دو نفر در آمریکا به انتقال ده‌ها هزار دلار پول تحت عنوان «خمس» به دفتر خامنه‌ای اعتراف کردند

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید دو شهروند اهل تگزاس، به توطئه و نقض قانون به نفع …