فرمانده سنتکام: به دنبال جنگ با ایران نیستیم، از رویارویی هم خودداری نمی‌کنیم

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که ایران یکی از اولویت‌های تمرکز راهبردی ایالات متحده است و آمریکا با آن که خواهان جنگ با ایران نیست، اما چنان چه ضرورت ایجاب کند از چنین برخوردی خودداری نمی‌کند.

ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه یکم آبان در جریان کنفرانس «بررسی روابط آمریکا و اعراب در واشنگتن» با بیان این که یک قدرت جهانی نمی‌تواند تنها یک تمرکز راهبردی داشته باشد، افزود: «ایران یکی از این اولویت‌ها است؛ ولی مهم‌ترین آن‌ها نیست. ما دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ولی [در صورت لزوم] از رویارویی با ایران خودداری نمی‌کنیم.»

ژنرال مک‌کنزی گفت: «هرگونه برخورد نظامی که ایالات متحده در آینده در آن دخیل باشد فرامنطقه‌ای خواهد بود و چندین ستاد فرماندهی در آن حضور خواهند داشت؛ چرا که نمی‌توان تنها از نگاه یک فرماندهی نظامی، تصمیم‌هایی در مقیاس جهانی گرفت.»

فرمانده نیروهای مرکزی ایالات متحده با اشاره به فعالیت‌های ایران در تابستان امسال گفت: «میزان تاثیرگذاری بازدارندگی را تنها زمانی می‌توان سنجید که آن بازدارندگی ناکام شده باشد. … تنها زمان این را نشان خواهد داد.»/**/ /**/ /**/ 

ژنرال مک‌کنزی افزود که نقش سنتکام این است که نگذارد ایران به کارزار فشار حداکثری، واکنش نظامی نشان دهد.

فرمانده سنتکام همچنین گفت: «قدرت راهبردی ما هیچ‌گاه منحصر به مقدار تجهیزاتی که برای جنگ می‌آوریم، نیست. قدرت راهبردی ما بر مشارکت‌ها، ائتلاف‌ها، و رویکرد کلیت ارکان دولت، که ما به میدان نبرد می‌آوریم، استوار است.»

ایران پشت پرده چندین فقره حمله علیه نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز معرفی شده است. همچنین آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان، جمهوری اسلامی را مسئول حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی می‌دانند.رادیو آمریکا


اینرا هم بخوانید

اتحادیه اروپا۱۰ شخص حقیقی و حقوقی جدید را به تحریم‌های جمهوری اسلامی اضافه می‌کند

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه دوم خرداد، این خبر را به نقل از «منابع آگاه» که …