فساد 50 هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی

ایسنا: حسین نقوی حسینیسخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت در جلسه امروز این فراکسیون گفت: طبق توضیحات وزیر بهداشت در نظام پزشکی فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی وجود داشته است. ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی کجا و چطور هزینه شده است.

با وجود این وزارت بهداشت با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال به دست این افراد بیفتد.
 این جلسه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد که در ابتدای آن اعضای فراکسیون بر لزوم توزیع عادلانه امکانات بهداشت و درمان، توجه به مدیریت‌های استانی و شهرستانی علوم پزشکی و انتصاب مدیران خدمتگزار ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی در حوزه‌ی دارو تاکید کرده و در عین حال از اقدامات انجام شده برای مقابله با مافیای دارو قدردانی کرده و خواستار ادامه راه شدند.
به گفته‌ی وی، تاکید بر تأمین دارو‌های مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص، نجات جان آنها، توجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی بر استان‌ها به عنوان متولی علوم پزشکی، نصب کارتخوان در مطب پزشکان و شفاف سازی درآمد آنها، ضرورت تأمین تجهیزات و امانات بیمارستان‌ها به ویژه سی تی اسکن و سونوگرافی، مبارزه با نظام بروکراسی حاکم بر حوزه بهداشت و درمان، ساخت بیمارستان‌های جدید و تکمیل بیمارستان‌های نیمه کاره و جلوگیری از سیاست بازی و برخورد‌های سیاسی با مسائل پزشکی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
وزارت بهداشت را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ام. فساد در حوزه به طور زجرآوری حاکم بود به طوری که در سال ۹۷ سیاست گذاری واردات دارو صنعت تولید داروی داخلی را نابود کرد. به هم ریختگی در وزارت بهداشت به گونه‌ای بود که بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم.
نقوی حسینی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره نمکی این بود که وزارت بهداشت و درمان را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است، ولی با این وجود اقدامات مهمی را رقم زد.
ما برنامه ملی کنترل فشار خون را اجرا کردیم که فشار خون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشخص شد که باید تحت درمان قرار گیرند.
نقوی حسینی اضافه کرد: نمکی تاکید کرد: مبارزه با فساد از دستورات اصلی وزارت بهداشت است. ۵۰ هزار میلیارد تومان فساد در نظام پزشکی رخ داده که ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا و چطور هزینه کردند. همچنین ۸۰ میلیارد تومان هزینه‌ی رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت شده است.این مافیای فساد قدرتمند است که وزارت بهداشت با همه توان در مقابل مافیا و ستاد ایستاده و مبارزه می‌کنند و و اجازه نمی‌دهد بیت المال به دست این افراد بیفتد.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …