فعالیت ۱۷ هزار کودک کار در تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: 17 تا 18 هزار کودک کار در تهران داریم، اما همه آنها همیشه فعال نیستند، گاهی 4 تا 5 هزار نفر از آنها فعال هستند که باز هم عدد بسیار بالایی است. بسیاری از این کودکان در کارگاه هایی به صورت پنهانی کار می کنند و دیده نمی شوند.

در مورد کودکان کار که در زباله ها کار می کنند، اگر بخواهیم آنها را جدا کنیم و ببریم دچار مشکل قضایی می شویم و این در حالی است که بخشی از این کودکان کار مربوط به کشورهای همسایه هستند.

وی گفت: در جمع آوری کودکان کار روشی بود که خیلی ها آن را نمی پسندیدند و وقتی این کودکان را از خانواده ها یا کسانی که آنها را استثمار می کنند و از آنها کار می کشند جدا کردیم، این جدایی در روحیه آنها تاثیر می گذارد، به دلیل اینکه این کودکان به خانواده یا افرادی که آنها را به کار می گیرند وابستگی پیدا کره اند و اگر از آنها جدا شوند، احساس ناامنی می کنند.

وقتی جمع آوری این کودکان اتفاق می افتد به رغم اینکه برخی ها تاکید دارند که این جمع آوری حرکتی مثبت است، برخی هم می گویند که چرا شهرداری این کودکان را جمع آوری و از خانواده ها جدا می کند و گاهی هم به این حرکت اعتراض کردند و ما مانده ایم که با این گونه موارد چگونه برخورد کنیم.

وی در ادامه گفته: 46شهر در اطراف تهران ایجاد شده است و در حال حاضر تهران در مجموع 13میلیون نفر ساکن دارد که 8،5 تا 9 میلیون نفر آن مربوط به تهران است و بقیه آن مربوط به شهرهای اقماری تهران است.برگرفته از ایرنا

 

 

اینرا هم بخوانید

جریمه بار دوم بی‌حجابی ۴.۵ میلیون تومان. دوربین‌های ادارات به فراجا وصل می‌شوند.

وب سایت انتخاب:امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفته است که …