قاتل مونا حیدری حکومت اسلامی است!

برای پایان دادن به چنین جنایاتی باید به حیات حکومت اسلامی پایان داد!
این شنبه شهر اهواز شاهد قتلی دهشتناکی بود که نه تنها اهواز که کل کشور را در بهت و در خشم فرو برد. مردی قمه بدست به نام سجاد، سر از تن جدا شده زن نوجوانی به نام مونا را که در کودکی به عقدش در آورده بودند، در میدان شهر به نمایش گذاشت تا “ناموس و غیرت اسلامیش” را پاس دارد!
مونا را در ۱۲ سالگی بر اساس شریعت اسلامی “کودک همسر” پسرعمویش میکنند؛ در ۱۴سالگی “کودک مادر” میشود؛ و در ۱۷ سالگی برای رهایی ازتوهین و تحقیر و آزار و تجاوز جنسی توسط مردی که بزور همسرش کرده اند به ترکیه فرار میکند. مونا بعد از اینکه توسط پدر و عمویش با دوز و کلک به ایران برگردانده میشود به طرز فجیعی “قتل ناموسی” میشود و قاتل سر این دختر نوجوان را در شهر میچرخاند!


این اتفاق هولناک یک خبر از دوران توحش نیست. خبری از قرون وسطی نیست. همینجا همین امروز در قرن بیست و یک جلوی چشمان مات و مبهوت و وحشت زده مردم در کشوری تحت سلطه نظام اسلامی اتفاق افتاده است. مونا حیدری اولین قربانی توحشی به نام “قتل ناموسی” نیست و تا جمهوری اسلامی هست آخرین قربانی هم نخواهد بود.


اما قاتل این دختر نوجوان کیست و زمینه این قتل و این نمایش هولناک در خیابانهای شهر چیست؟ این یک “جنون ناموس پرستانه” است؟ قتلی با انگیزه “ناموس پرستی عشیرتی” است؟ یک مساله فرهنگی است؟ چنین تبیین‌هایی بیش از آنکه حقیقت را منعکس کند آن را پنهان میکند.


حقیقت این است: صحنه اصلی این جنایت هولناک نظام اسلامی است و قاتلین اصلی هم سران این نظام هستند.
قاتل مونا حکومتی است که بنیانگذارش رساله علیه زن نوشته است. حکومتی که در آن مبنای قوانین شریعت اسلامی است؛ زن برده جنسی و “ناموس” مرد است؛ ازدواج یا در واقع تجاوز به دختربچه‌ها به قانون مقدس تبدیل شده است؛ آیت‌الله‌‌ها شبانه روز خشونت علیه زن را در مساجد و رسانه‌های رسمی تبلیغ میکنند و بابت آن پول میگیرند و زنی که به او تجاوز میشود توسط سیستم قضایی مجرم شناخته میشود؛


قاتل مونا حکومتی است که در ملاء عام و پیش چشمان مردم اعدام میکند، دست میبرد، شلاق میزند و ۴۳ سال خشونت و زن ستیزی را دامن زده است. حکومتی که اسیدپاسی به صورت زنان سازمان میدهد و زیر سایه شومش، اسیدپاشان آزاد میچرخند و معترضین به این توحش زندانی میشوند!


قاتل مونا حکومتی است که در رابطه با شصت “قتل ناموسی” که در دو سال گذشته در همین شهر محل وقوع جنایت رخ داده است هیچ قاتلی را تعقیب و مجازات نکرده است.
قاتل مونا حکومتی است که در پناه آن پدری قاتل قبلا از طریق مراجعه به حقوقدان اسلامی مطمئن میشود “جنایت” اش از نظر اسلام و قانون مجازات اسلامی مشروع است و آنگاه با داس مرگ به سراغ دخترش رومینا اشرفی می رود و سرش را از تن جدا میکند!


قاتل مونا حکومتی است که نماینده مجلس اسلامیش در قبال این قتل با این درجه از توحش، قتلی که قلب هر انسانی را بدرد میاورد، با وقاحت و خونسردی تمام میگوید “این اتفاقات برخی اوقات در جامعه می‌افتد.”!
جنایت در اهواز تا همینجا خشم و انزجار از حکومت اسلامی و آیت‌الله‌ها و اسلام و احادیث و آیه‌ها و مقدسات ضد بشریش را بیش از پیش گسترش داده است.

باید در سراسر کشور علیه این قتل و این توحش اعتراض کرد. باید یاد مونا و موناها را در سراسر ایران گرامی داشت. باید سراسر کشور به اعتراض یکپارچه مردم خشمگین از این جنایت تبدیل شود!
جنایتی که عنوان “قتلهای ناموسی” به خود گرفته‌است، یکی از خونین‌ترین جلوه‌های توحش در نظام اسلامی است که باید به پرونده سنگین جنایت علیه بشریت این حکومت اضافه شود. حکومت اسلامی حتی اگر هیچ جنایتی هم مرتکب نمی‌شد، فقط به خاطر همین یک قلم توحش باید سرنگون شود و سرانش دستگیر و محاکمه شوند!
دور نیست روزی که عمامه‌های بیشتری زیر پای زنان له شود. دور نیست روزی که انقلابی بزرگ عمارت اسلامی را از بیخ و بن ویران کند؛ انقلابی که رهایی زنان جلوه پرشکوهش خواهد بود؛ انقلابی که زنان در راس آن خواهند درخشید.


حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۸ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

اعتراضات مال‌باختگان رضایت‌خودرو مقابل قوه قضاییه، مس سرچشمه، کامیونداران

اعتراضات معیشتی در ایران روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع کارگران پیمانکار در مجتمع مس …