قاضی منصوری؛ متهمی که با نیم میلیون یورو رشوه فرار کرد

قاضی جنایتکار غلامرضا منصوری با نیم میلیون یورو رشوه فرار کرد. جای آدمکشان فراری جمهوری اسلامی پشت میز محاکمه و دادگاه می باشد.

جانی منصوری که ده‌ها روزنامه‌نگار را به حبس محکوم کرده بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه بود، اکنون فراری است.وی از نزدیکان باند صادق لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه رژیم و از دست اندر کاران شعبه صدور احکام در دم و دستگاه سرکوب و آدمکشی جمهوری اسلامی بود. نام علام رضا منصوری در جریان محاکمه اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در دوره صادق لاریجانی به همراه بیست متهم دیگر مطرح شده است. منصوری سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه بود و “سابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را در کارنامه خود دارد”. در دوره ریاست وی چندین خبرنگار توسط احکامی که وی صادر کرده بود، دستگیر و زندانی شدند.تویست و یادداشت دو روز نامه نگار در این مورد هم ضمیمه می باشد.عکس قاضی فراری بدون عمامه وبا عمامه به همراه تصاویر خبرنگاران زندانی .روزنه

***********************

گزارش دویچه وله در این باره

قاضی منصوری؛ متهمی که با نیم میلیون یورو رشوه فرار کرد

یک مقام قضائی که ده‌ها روزنامه‌نگار را به حبس محکوم کرده و اکنون فراری است به اتهام دریافت رشوه غیابی محاکمه می‌شود. قاضی منصوری که بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه بود متهم به دریافت نیم میلیون یورو رشوه شده است.

در جریان محاکمه اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در دوره صادق لاریجانی و بیش از بیست متهم دیگر، نام یکی از قاضیان دستگاه قضایی نیز مطرح شد که اهل رسانه خاطره خوشی از او ندارد. نخستین جلسه این محاکمه روز گذشته، ۱۸ خرداد برگزار شد.

متهم ردیف نهم این پرونده غلامرضا منصوری است که مدتی بازپرس یکی از شعبه‌های دادسرای فرهنگ و رسانه بود. به گفته رسول قهرمانی، نماینده دادستان او که فراری است و از کشور خارج شده متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه شده است.

قهرمانی می‌گوید این رشوه را حسن نجفی، متهم ردیف دوم که او نیز از کشور گریخته زمانی به منصوری داده که او قاضی اجرایی لواسان بود.

به گزارش خبرگزاری میزان نماینده دادستان گفت: «نجفی در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف لواسانات و همچنین با همراهی برخی از مدیران توانسته است زمین‌های ارزشمندی را وارد حوزه شهری کند که در نتیجه الحاق آن ساختمان‌ها و ویلا‌های چشم‌نواز با پول‌های نامشروع احداث می‌شود.»

اکبر طبری حدود دو دهه از مسئولان ارشد قوه قضائیه بود. قهرمانی می‌گوید او در این مدت “اقدامات مجرمانه وسیعی” را رقم زده و “با اعمال نفوذ در مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی حداکثر سوء استفاده مالی و اداری را به دست آورده است”.

این پرونده که بخشی از فساد گسترده در دستگاه قضائی را بر ملا می‌کند و در آن صحبت از صدها میلیارد تومان و صدها هزار یورو رشوه و سوءاستفاده در میان است توجه زیادی جلب کرده است.

صادرکننده احکام سنگین برای فعالان سیاسی و رسانه‌ای

برای اهل رسانه نام چند نفر از متهمان از جمله منصوری بیشتر جلب توجه کرده است. سایت خبری “فرارو” نوشته منصوری زمانی سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه بود و “سابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را در کارنامه خود دارد”. این سایت نوشته چندی پیش خبرهایی درباره حضور منصوری در آلمان منتشر شده بود.

حسین مهرزاد، روزنامه‌نگار در یک پیام توئیتری با انتشار تصویر تعدادی از روزنامه‌نگارانی که منصوری علیه آنها حکم صادر کرده نوشته این احکام بهمن ۹۱ صادر شده که “شاید سخت‌ترین روزهای دهه ۹۰ برای صنف ما بود”.اکبر منتجبی، معاون سردبیر روزنامه سازندگی هم در پیامی توئیتری با اشاره به اتهام دریافت نیم میلیون یورو رشوه و فراری بودن منصوری نوشته او “سال ۹۱ حکم بازداشت ۲۰ روزنامه‌نگار را یک‌شبه صادر کرد”.

اینرا هم بخوانید

تجمع اعتراضی علیه طالبان به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شد

بر اساس گزارش‌ها از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان، تجمع اعتراضی در ولسوالی درایم …