قطر نمایش نمادهای همجنسگرایی در مسابقات جام جهانی فوتبال را ممنوع کرد. این اقدام راسیستی رژیم قطر شدیدا محکوم است و باید با اعتراض جهانی روبرو شود

یک مقام رژیم قطر در این مورد گفته :”تماشگران مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ که همجنسگرا هستند و همچنین حامیان آن‌ها حق ندارند نمادها و پرچم‌های رنگین‌کمان خود را در این کشور به نمایش بگذارند.این در حالی است که فیفا و سازمان‌دهندگان جام جهانی پیشتر گفته بودند که همجنسگرایان و حامیانشان در هشت استادیوم قطر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.


عبدالعزیز عبدالله الانصاری از مسئولان رژیم قطر و ناظر بر امنیت مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر گفته است:” می‌توان پرچم‌های رنگین‌کمان را از تماشاگران این جام جهانی گرفت تا از آنها «محافظت» شود”. «اگر یکی از هواداران فوتبال، پرچم رنگین‌کمان را برافراشت و من آن را از او گرفتم، به این دلیل نیست که می‌خواهم آن را بگیرم و به فرد حامل توهین کنم، بلکه برای محافظت از او است.»او گفت: «اگر شما می‌خواهید دیدگاه خود را در مورد وضعیت همجنسگرایان بیان کنید، این اقدام را در جامعه‌ای انجام دهید که این موضوع را پذیرفته است.» وی در ادامه گفت که آن‌ها باید مطمئن شوند که خریدار بلیت برای تماشای مسابقه فوتبال به قطر آمده است و نه برای تظاهرات یا یک عمل سیاسی. یک فرد همجنس‌گرا می‌تواند مسابقات فوتبال‌ را در قطر تماشا کند اما برای نمایش گرایش‌های خود به این کشور نیاید و به کل جامعه «توهین» نکند.
این اقدام رژیم قطر در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال شدیدا محکوم است و باید با اعتراض جهانی روبرو شود. ممنوعیت نمادهای همجنسگرایی و گرباشان جنسی از طرف رژیم قبیله ای حاکم بر این کشور بیانگر نقطه اوج ضد انسانی بودن سیاستهای دولت قطر, راسیسم اسلامی و ارتجاع ضد انسانی و باج دادن و کنار آمدن با دار و دسته های مذهبی است. خزعبلات این مسئول رژیم قطر در باره اینکه حمل نمادهای همجسنگرایان”توهین به جامعه” است، بیانگر عمق ارتجاع رژیم مذهبی و قبیله ای و جو سازی بر علیه همجسنگرایان و دگرباشان جنسی است.
باید کاری کرد که این مقام رژیم قبیله ای این کشور، سخنانش را پس گرفته و رسما از همجسنگرایان و دگرباشان معذرت خواهی بکند. دوره این خزعبلات گذشته و بشریت متمدن نباید اجازه بدهد چنین سخنان ضد انسانی و راسیستی و اسلامی، آن هم در عرصه ورزش از زبان دست اندرکاران جام جهانی جاری شود. باید به فیفا و برگزار کنندگان جام جهانی فوتبال فشار آورد و مجبورشان کرد رسما معذرت خواهنی بکنند.

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …