قیمت نفت برنت به ۲۶ دلار سقوط کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت روز چهارشنبه ۲۸ اسفند نزدیک به هشت درصد نسبت به روز قبل از آن کاهش یافت و به ۲۶ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرد.

قیمت نفت برنت در ابتدای سال جاری میلادی حدود ۷۰ دلار بود، اما شکست اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه برای کاهش دوباره تولید نفت، همچنین شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان باعث افت چشمگیر قیمت نفت شده است.

قیمت نفت شاخص آمریکا-وست تگزاس اینترمدیت- نیز روز چهارشنبه با بیش از ۱۳ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۳۷ سنت سقوط کرد.

قیمت نفت ایران معمولا رقمی بین قیمت برنت و نفت آمریکا است؛ لذا انتظار می‌رود قیمت کنونی نفت صادراتی ایران حداکثر ۲۵ دلار باشد که نصف رقمی است که در بودجه سال جاری و آینده لحاظ شده است.

بر اساس آمارهای شرکت ردیابی نفتکش‌ها، کپلر، صادرات نفت ایران طی دو ماه گذشته میلادی به طور متوسط ۲۵۰ هزار بشکه در روز بوده است، در حالی که در بودجه سال جاری این رقم ۱.۵ میلیون بشکه و در بودجه سال آینده یک میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

ایران برای سال آینده میلادی درآمد ۱۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلاری از بابت صادرات نفت خام پیش‌بینی کرده، اما اگر حجم و قیمت نفت صادراتی ایران در سطح کنونی باقی بماند، کل درآمدهای نفتی برای سال آینده حدود ۲.۳ میلیارد دلار خواهد بود و کمتر از ۱۳ درصد رقمی که در بودجه لحاظ شده است، تحقق خواهد یافت.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …