زلزله ؛ در همدردی با مردم خوی: ۱۴۷مصدوم، تخریب و آسیب به۵۰۰ واحد مسکونی.

در اثر زلزله اى كه با قدرت ٥ و ٤ دهم ريشترى بعد از ظهر چهارشنبه در شهرستان خوى در آذربايجان غربى رخ داد، بنا به اخباری که تاكنون منتشر شده، حداقل ۱۴۷ نفر مصدوم شده و بيش از ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب دیده یا آسیب دیده است.

ما اعلام همدردى ميكنيم با آسيب ديدگان و صدمه ديدگان اين حادثه ناگوار و اعلام ميكنيم كه اگر زلزله يك حادثه طبيعى است درجه خسارات، صدمات و تلفات انسانى آن ديگر نه حادثه بلكه يك مسئله اجتماعى-سياسى است: مسئله اى است كه رابطه مستقيمى دارد با سياستهاى حكومت. زلزله هاى زيادى، حتى بسیار قويتر از اين مدام در اقصا نقاط جهان رخ ميدهد ولى مردم در مناطقى كه در خانه هاى مقاوم و مناسب ساكن هستند دچار اين چنين خسارت و صدمات نميشوند.

اين وظيفه حکومت و ارگانهای حکومتی است كه بايد تمام امكانات لازم را در اختيار همه كسانى كه در اثر اين زلزله صدمه و خسارت ديده اند قرار دهند و آنها را بلافاصله در مكانهاى مناسب اسكان دهند. مردم آسیب دیده بايد فورا تحت مداواى پزشكى كامل قرار گيرند و به همه خسارت ديدگان بايد خسارت پرداخت شود.

تجربه زلزله های قبلی نشان داده است که حکومت اسلامی نه تنها به داد مردم نمیرسد بلکه حتی در مقابل کمکهای مردمی هم مانع ایجاد میکند. کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری مردم منطقه و کلیه فعالین اجتماعی را فرامیخواندکه برای کمک به مردم زلزله زده بشتابند و در عین حال مقامات حکومتی را برای تامین نیازهای آسیب دیدگان زیر فشار قرار دهند.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

٢٨ دى ١٤٠١، ١٨ ژانويه ٢٠٢٣

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …