لاوروف: رابطه مسکو و واشنگتن در مقایسه با زمان دولت قبلی بهتر خواهد بود

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفته است که کشورش و آمریکا امیدوار هستند تا “همه موانع” پیش‌روی داشتن روابط بهتر با یکدیگر را از سر راه بردارند.

وی گفته بر این عقیده است که روابط مسکو با واشنگتن در مقایسه با زمان مسئولیت دولت قبلی آمریکا بهتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه این سخنان را پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود ابراز کرده است.

دیدار آقای لاوروف با مقامات ارشد آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفته است که آقای ترامپ در اقدامی غیرمنتظره و ناگهانی، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، را از مقامش اخراج کرد.

آقای ترامپ در ارتباط با آنچه نحوه رسیدگی آقای کومی به مساله ایمیل‌های هیلاری کلینتون خوانده است، دیروز سه‌شنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) او را به طور ناگهانی اخراج کرد. اما دموکرات‌ها این تصمیم آقای ترامپ را در ارتباط با تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در مورد ادعای ارتباط کارزار تبلیغات انتخاباتی آقای ترامپ با روسیه تفسیر کرده‌اند.

امروز تعدادی از خبرنگاران در این خصوص از آقای لاوروف سوال پرسیدند که وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ادعای دخالت کشورش را در انتخابات آمریکا “ساختگی” خواند.

وی پیش از دیدار با آقای ترامپ نیز، در پاسخ به این سوال که آیا موضوع اخراج آقای کومی بر مذاکراتش با مقامات آمریکایی تاثیر خواهد گذاشت گفت: “شوخی می‌کنید”.

موضوعاتی مانند وضعیت سوریه و تحولات اوکراین از جمله محورهای گفت‌وگوی آقای لاوروف در واشنگتن اعلام شده است.

اخراج

اعلام خبر اخراج جیمز کومی، دیروز هنگامی منتشر شد که او در لس آنجلس برای تعدادی از ماموران عملیاتی و کارمندان اف‌بی‌آی در حال سخنرانی بود.

در حین سخنرانی، یکی از دستیاران آقای کومی به وی یادداشتی داد مبنی بر اینکه وی اخراج شده است. به گفته نیویورک تایمز ظاهرا در ابتدا آقای کومی فکر کرده بود که این یادداشت، شوخی است.

جیمز کومی، ۵۶ ساله، چهار سال پیش به سمت ریاست اف بی آی منصوب شد و شش سال دیگر تا پایان دوره کاری او باقی بود.

آقای ترامپ یک روز پس از این اقدام غیر منتظره خود، امروز در توییتی نوشته پست ریاست پلیس فدرال آمریکا را با فردی که به گفته وی بتواند اعتبار را به این سازمان برگرداند، جایگزین می‌کند.

وی افزود که جیمز کومی، رئیس اخراج شده اف بی آی، در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان اعتبار خود را از دست داده بود.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …