لیست مخفی “ده‌هزارنفره تروریست‌های داعش در دست ترکیه”

مقامات امنیتی ترکیه ظاهرا از طریق شنود یک هسته پنج نفره که بنا بر گزارش‌ها، “برای دستگاه اطلاعاتی ایران” کار می‌کند از عملیات انتقال یک سند محرمانه داعش مطلع شدند. این فهرست شامل اسامی حدود ده‌هزار تروریست احتمالی است.

سازمان‌های امنیتی ترکیه به فهرستی دست پیدا کرده‌اند که حاوی اسامی حدود ۱۰ هزار تروریست احتمالی گروه داعش است. رسانه‌های ترکیه و روزنامه اتریشی “کرونن” در نسخه روز یک‌شنبه (۱۳ اوت) خود این خبر را منتشر کرده‌اند.

این آرشیو دولت اسلامی (داعش) حاوی داده‌های “گرگ‌های تنها”ی آموزش دیده از چندین کشور اروپایی و آمریکا و کانادا است. “گرگ‌های تنها” به تروریست‌هایی اطلاق می‌شود که خود را به گروه و سازمانی وابسته نمی‌دانند و فاقد ارتباطات سازمانی هستند.

روزنامه “صباح”، نزدیک به دولت ترکیه نوشته، مقامات این کشور از طریق عملیات شنود از انتقال برنامه‌ریزی شده این سند بین یک هسته پنج نفره که برای دستگاه اطلاعاتی ایران کار می‌کند و اعضای داعش از ازبکستان، مطلع شدند.

به گزارش رسانه‌ها، این لیست در فرودگاه استانبول ضبط شده و تهیه آن به زمان ابوبکر بغدادی، رهبر پیشین داعش باز می‌گردد که به گفته مقامات آمریکایی، در سال ۲۰۱۹ در جریان یک عملیات در شمال غربی سوریه کشته شد.

نسخه ترکی روزنامه الشرق الاوسط گزارش داده که این فهرست شامل داده‌های هویتی و تصاویر ۹ هزار و ۹۵۲ تروریست است و شامل شهروندانی از آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، سوئیس، اتریش و اسپانیا می‌شود. 

وزارت کشور اتریش به خبرگزاری اتریش (APA) گفته، سرویس امنیت و اطلاعات دولتی DSN از این موضوع آگاه است و تحقیقات ادامه دارد. این وزارتخانه توضیح بیشتری در این باره نداده است.

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …