ماجرای گم شدن 3 میلیون تن فولاد

تجارت نیوز: سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفته است: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

وی با اشاره به فعالیت گمرکات کشور در مرزهای عراق، کردستان ، ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری به تجارت‌نیوز گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد قاچاق نیز زیاد می‌شود.

******************

رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنند گان فولاد جمهوری اسلامی گفته است: گم شدن 3 میلیون تن فولاد ناشی از بررسی آمارهای کلی صنعت فولاد است .ممکن است بخشی از اختلاف آماری که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، ناشی از موضوع صادراتی باشد که اظهار نشده و به تعبیری، قاچاق شده است. مانند اتفاقی که در مورد کالاهای دیگر از جمله آرد یا گوشت می‌افتد. 

وی در رابطه با بحث‌های مطرح شده در رابطه با گم شدن 3 میلیون تن فولاد اظهار داشت: این گم شدن مربوط به بحث‌های آماری است، منظور از این مسئله آن است که در موازنه تولید، واردات و صادرات با کمبود 3 میلیون تنی روبه‌رو هستیم. این اختلاف آماری ناشی از ارقام موجود در آمارهای کلی صنعت فولاد است و هنوز حسابرسی شرکت‌های فولادی نهایی نشده است. در واقع انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌های فولادی خردادماه نهایی می‌شود و آن زمان آمار دقیق مشخص خواهد شد. برگرفته از فارس

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …