ما پرستاران اول مه، روز جهانی کارگر را گرامی میداریم

امسال در دل بحران کرونا دو چیز بیش از هر چیز روشن شد، یکی ناتوانی و ضد انسان بودن سرمایه داری و دیگری جایگاه ما کارگران در چرخش جامعه. امسال روز جهانی کارگران جایگاه این روز تاریخی را برای ما کارگران و از جمله ما پرستاران برجسته تر کرد.
ما پرستاران که امروز مسئولیت جنگ در جلوی صحنه نبرد با بیماری کرونا را بر عهده داریم. ما که در برابر بی مسئولیت ها ی سود جویی های سرمایه داری حاکم که مردم را با سفید اعلام کردن مناطق عملا به کام مرگ در چنگ کرونا رها میکند، روبروییم قاطعانه اعلام میکنیم که در برابر این توحش می ایستیم و با گرامیداشت روز جهانی کارگر اعتراض خود را علیه این بربریت اعلام میکنیم
امسال در دل بحران کرونا دو چیز بیش از هر چیز روشن شد، یکی ناتوانی و ضد انسان بودن سرمایه داری و دیگری جایگاه ما کارگران در چرخش جامعه. از همین رو امسال بیش از هر وقت جایگاه این روز تاریخی برای ما کارگران و از جمله ما پرستاران که در صف مقدم مقابله با بیماری مرگبار کرونا در جنگیم برجسته است. ما کارگران امسال با خشم و نفرت بیشتری کیفرخواست خود را علیه این سیستم که دارد جان انسانها را فدای منافع حقیر سرمایه دارانه خود میکنند اعلام میکنیم.
پرستاری که از آغاز حیاط بشری تلاشی برای نشان دادن عشق به انسان و ارزش های جهان شمول انسانی بود حال با وجود سیستمی تا مغز استخوان تشنه بر خون انسان در راستای منافع این سیستم اداره می شود و هم اکنون لجن بار ترین کسب سود و چپاول از زندگی مردم را در سیستم بهداشت و درمان میتوان جستجو کرد
همه باور داریم که حراست از جان انسانها در این سیستم درمانی که وظیفه سنگینی بر دوش ما پرستاران و کارگران بخش درمانی و همه کارکنان در این بخش است، در این سیستمی که هیچ سنخیتی با ارزشهای انسانی ندارد، کاری دشوار است. از جمله در همین مدت بیش از ۱۰۰ تن از پرستاران و کادر درمان در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده اند. اول ماه مه روز با گرامیداشت یاد این عزیران کیفرخواست خود را علیه این بساطی که دارد از انسانها قربانی میگیرد اعلام میکنیم.
ما پرستاران و کادر درمان هم سرنوشت با کارگران، معلمان و‌ تمامی مزد بگیران جامعه هر روز بیشتر و بیشتر تحت استثمار و بهره کشی قرار می گیریم و اکنون در سال ۹۹ در شرایطی به پیشواز اول ماه می روز جهانی کارگر می رویم که در دو جبهه و در خط مقدم مبارزه می کنیم .
یکی جنگ با حاکمیتی که بیش از چهار دهه بیشترین بی حقوقی را به ما مردم تحمیل کردن و دسترنج مان را به غارت برده است. و بخاطر سودجویی هایش سرمایه دارانه اش گر هی عمیق به گلوی سیستم بهداشت و درمان بسته است. سیستمی که رکن اساسیش نه بالا بردن کیفیت زندکی انسانها و حراست از جان انسان، بلکه چپاولگری و زدن از سلامت و کیفیت زندگی انسانها است. سیستمی که نتیجه اش ساختن کوه ثروت برای خودشان است و ذره ذره ما را در منجلاب بی حقوقی ها به کام‌مرگ می کشاند
دومین جبهه نبرد ما اپیدمی کرونا است بیماری که جهان را با چالش رور به رو کرده است.
اما این کرونا نیست که مردم را و سربازان شجاع این جبهه یعنی پرستاران و کادر درمانی دارد را به کام‌مرگ می کشاند بلکه این سیستمی است که برای اداره بحرانش، نه تنها تلاشی در رفع آن نمی کند بلکه در کسترش آن کم‌ نمی گذارند و دارد از مردم قربانی میگیرد. این دو جبهه جنگ همه ما کارگران است و در این برهه از زمان بویژه ما پرستاران و کادر درمانی نیاز به وسیعترین حمایت های مردی داریم. بیایید در این نبرد متحد باشیم.
بیایید همه با هم به مناسبت روز جهانی کارگری فریاد بزنیم که درمان رایگان حق مسلم همه مردم است و باید تمامی امکانات پیشگیری از بیماری مرگبار کرونا به رایگان در اختیار همه مردم گذاشته شود و بیمارستانها به امکانات لازم درمانی و بهداشتی جهت مقابله با کرونا مجهز شود.
بیایید همه با هم اعلام کنیم که مراکز کاری آنجاهایی که نیاز فوری جامعه نیست باید تعطیل شود و آن بخش هایی هم که نیاز جامعه هستند با اقدامات لازم پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا و با تغییر افزایش شیفت های کاری و کاهش ساعات کارکنان و تمهیداتی از این دست انجام شود.
بیایید و همه با هم اعلام کنیم که باید زندانها تعطیل شوند. زندانیان تا پایان بحران کرونا آزاد شوند و همه زندانیان سیاسی بدون قیدو شرط آزاد شوند. و بالاخره مهمترین خواست ما تامین معیشت برای همه مردم است. همه مردم بدون در آمد و کم درآمد باید مورد تامین قرار گیرد.
اینها همه خواستهای مشترک و سراسری ایست که بندهای قطعنامه های ما کارگران است. از همین رو ما در همین جا حمایت خود را از قطعنامه های اعلام شده از سوی تشکلهای کارگری اعلام میکنم و این قطعنامه ها پلاتفرم مبارزه متحد همه ما مردم باید باشد. ما با این گفتمان ها متحد و سراسری اول مه را گرامی میداریم..
زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر

برگرفته از مدیای اجتماعی

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …