نسان نودینیان: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

محرومیت پزشکی سه زندانی بیمار در زندان سنندج

بنا به گزارش منتشره، سه زندانی محبوس در زندان سنندج به نام‌های “شهرام تخشا”، “امید ساعد موچشمی” و “غلامرضا مروتی” با وجود نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و عمل جراحی از اعزام به بیمارستان محروم مانده‌اند. یکی از زندانیان محبوس در زندان سنندج به نام “شهرام پخشا” که در هنگام تعقیب و گریز قبل از دستگیری در ناحیه پا با شلیک گلوله مجروح شده بود بدون رسیدگی پزشکی در این زندان رها شده است. همچنین یک زندانی دیگر به نام “امید ساعد موچشمی” که دچار شکستگی در ناحیه انگشتان دست چپ شده نیز از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است. “غلامرضا مروتی” دیگر زندانی محبوس در این زندان نیز با وجود پارگی رباط صلیبی پا و نیاز مبرم به عمل جراحی از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم است. گفته می‌شود بهانه مسئولین برای عدم اعزام زندانیان به بیمارستان، فرار ۴۵ روز پیش یکی از زندانیان پس از اعزام به بیمارستان روانی قدس سنندج است.

 

جوانرود
امروز دوشنبه۷آبان، میوه فروشان سیار در جوانرود در اعتراض به قیمت میوه و محدودیتهای اعمال شده برایشان، در مقابل فرمانداری این شهر تجمع و اعتراض کردند

 

دو جوان اهل سرپل ذهاب با شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

دو جوان اهل شهرستان سرپل‌ذهاب در منطقه مرزی میان کرماشان و حلبچه براثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

روز شنبه پنجم آبان‌ماه، “بارزان عثمان” سخنگوی پلیس حلبچه از کشف جسد دو جوان اهل سرپل‌ذهاب در تفریحگاه “آویسر” در منطقه “بیاره” خبر داد. سخنگوی پلیس حلبچه اعلام کرد که این دو جوان توسط نیروهای سپاه پاسداران هدف شلیک مستقیم قرار گرفته‌اند و جان باخته‌اند. هویت این دو جوان “بلال طحامی” ١٩ سالە و “ایوب پالانی” ١٨ سالە اهل روستای “تپه ماران” از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب اعلام شده که برای امرار معاش قصد سفر به اقلیم کردستان عراق را داشته‌اند. سخنگوی پلیس حلبچه تأکید کرده است که آسایش اقلیم کردستان تحقیقات لازم در این رابطه را انجام داده بودند، اما به دلیل اینکه این دو جوان در خاک ایران در پی شلیک نیروهای سپاه پاسداران جان باخته‌اند، نتایج تحقیقات جهت اطلاع عموم اعلام نگردید. به گفته سخنگوی پلیس حلبچه، جسد این دو جوان با هماهنگی حکومت ایران به شهرستان پاوه منتقل شده‌اند.آژانس کُردپا

 

پیرانشهر

اعتصاب و اعتراض کشاورزان پیرانشهر در مقابل کارخانە قند

 

کولبر مریوانی با شلیک نیروهای مسلح ایران زخمی شد

نیروهای مسلح در جادە سقز بە مریوان روز پنجشنبه ۳ آبان ۹۷ یک کولبر را هدف قرار دادە و وی را بە شدت مجروح کردند.

هویت این کولبر ارکان کرمی“ ٢٨ سالە اعلام شده است

بە گفتە یک منبع مطلع، نیروهای مسلح بدون هیچ گونە اخطار قبلی بە سوی اتومبیل ارکان کرمی آتش گشودەاند. او جهت مداوا بە بیمارستان مریوان منتقل شدە و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی می باشد.

 

جادهای نا امن

کامیاران
تصاویر اولیه از محل تصادف مینی بوس۳آبان ۹۷ در محور کامیاران پاوە دهستان شاهو

در این حادثه متاسفانه 5 نفر کشته و ۱۱ تن مصدوم داشته که متاسفانه دو تن از مصدومان نیز حالشان وخیم گزارش شده.

 

سقز
۲ کشته در واژگونی تراکتور در روستای پیرعمران سقز

بعلت واژگونی یکدستگاه تراکتور در روستای پیرعمران ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

هویت این ۲ نفر مسعود امین پور حدودا۵۰ ساله و آزاد احمد پور ۳۲ ساله اعلام شده است.

 

مریوان
روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه، یک شهروند بنام جمال گرامی اهل روستای “نی” از توابع مریوان توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم بازداشت شد. نیروهای اطلاعاتی به منزل شخصی این شهروند یورش و سپس وی را بازداشت کرده‌اند و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 

مریوان
تجمع اعتراضی به عدم جمع آوری زباله ها درشهر مریوان ومجروح شدن یک نفر دراثر تیراندازی نیروی انتظامی
۳آبان ۹۷

 

سلماس:
در منطقه شپیران در سلماس دو کولبر در اثر شلیک نیروهای آدم کش اسلامی مجروح شده و کولبر دیگری بنام فرامرز جان خود را از دست داد. کولبر زخمی جهت مداوا به مرکز درمانی سلماس منتقل شد. بنا به خبرها وضعیت یکی از کولبران زخمی به اسم ذاکری وخیم گزارش شده است.

 

مسمومیت بر اثر آشامیدن آب آلوده

آب آلوده مصرفی روستای «دریاس» موجب مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا و بستری شدن تعدادی زیادی از کودکان در بیمارستان مهاباد شد.

آب آشامیدنی شهر مهاباد چهل روز است قابل مصرف نمیباشد، و تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین رژیم انجام نشدە است.

 

کشتە و زخمی شدن دو کولبر در سلماس

دو کولبر اهل سلماس با شلیک مستقیم جنایتکاران رژیم اسلامی قربانی شدند.

روز سەشنبە ١ آبان نیروهای مزدور رژیم ایران در منطقە شپیران سلماس بە سوی دستەای از کولبران آتش گشودند و در نتیجە تیراندازی این نیروها دو کولبر کشتە و زخمی شدند.

در نتیجە تیراندازی این نیروها یک کولبر ٢٦ سالە با هویت فرامرز_خلی_باقو جان باخت

همچنین یک کولبر دیگر با هویت ذاکری_جلی_باقو ٣٠ سالە بە شدت زخمی شدە است.

ذاکری جهت مداوا بە مراکز درمانی سلماس منتقل شدە و خبرها حاکی از این می باشد کە وضعیت عمومی وی وخیم است.

 

ایسکرا ۹۶۰

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …