محکومیت سه فعال دانشجویی به چهار ماه تا یک سال زندان

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، روز سه‌شنبه هشتم تیرماه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد:ضیا نبوی، امیرحسین علی‌بخشی و علی حقیقت‌جوان سه دانشجوی با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به چهار ماه تا یک سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی رای آقایان #ضیا‌ء_نبوی ، #امیرحسین_علی‌بخشی و #علی_حقیقت‌جوان را صادر کرد. براساس این حکم، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام آقای نبوی به ۱ سال حبس تعزیری، آقای علی‌بخشی به ۴ ماه حبس تعزیری و آقای حقیقت‌جوان به جزای نقدی بدل از ۳ ماه حبس محکوم شدند

همچنین به موجب این حکم هر سه موکل از اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت» تبرئه شدند. لازم به ذکر است که آقای ضیاء نبوی به مجازات‌های تکمیلی دیگر از جمله دو سال ممنوعیت خروج از کشور، حضور در بهشت زهرا، آسایشگاه جانبازان و کلاس‌های کنترل‌هیجان در قم نیز محکوم شده است.

این پرونده در پایان سال ۹۸ با شکایت قرارگاه ثارالله تشکیل شد و بخش مهم اتهامات به فعالیت‌های دانشجویی و قانونی موکلین، در ارتباط با تشکلهای دانشجویی مجوزدار، به ویژه «دانشجویان متحد» و همچنین سوگواری‌ در دانشگاه‌ها پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی بود.امیرسالار_داودی با صدور قرار وثیقه تا پایان رسیدگی به پرونده اعاده دادرسی آزاد شد. امیدواریم این آزادی همیشگی باشد.

اینرا هم بخوانید

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده است

شرق:طبق آمار‌های رسمی ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در ایران فرسوده هستند.«اگر این روند ادامه پیدا …