محمد حبیبی از ملاقات محروم شد

روز چهارشنبه ۸ آبان ماه، در پی حضور خانواده آقای حبیبی جهت ملاقات با وی به آنان اجازه ملاقات داده نشده و پس از پیگیری دلیل این موضوع، توسط مسئولین زندان اعلام شده که این معلم زندانی از تاریخ ۲۹ مهر تا ۲۱ آبان به دستور رییس زندان از ملاقات محروم شده است.

گفته می شود این اقدام رئیس زندان در ارتباط با نامه اخیر محمد حبیبی و فرهاد میثمی بوده است که در آن اعلام کرده بودند “تا زمانی که به رعایت حقوق انسانی و قانونی زندانیان متعهد نشوید از رعایت آنچه قواعد زندان‌های خود می‌دانید سرباز می‌زنیم و آن را به رعایت حقوق حداقلی‌مان توسط شما موکول می‌کنیم”.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای حبیبی، طی هفته های اخیر مسئولان زندان طی ملاقات هایی از آقای حبیبی و میثمی خواسته اند که نافرمانی در اوین را متوقف کنند با این حال این موضوع توسط این دو زندانی به زمانی موکول شده است که حقوق حداقلی شان در زندان مراعات شود.

محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ در جریان تجمع اعتراضی معلمان به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و علیرغم آزادی همه بازداشت شدگان، در بازداشت مانده و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده او را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرد.

محمد حبیبی در شهریورماه ۹۷ به زندان اوین منتقل شده و نهایتا جلسه دادگاه تجدید نظر وی در تاریخ دوم آبان ماه ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر برگزار شد و این دادگاه در دی ماه سال ۹۷ رای دادگاه بدوی را عینا تائید کرد. با توجه به ادغام احکام، ۷ سال و نیم از حبس وی قابلیت اجرایی دارد.وی هم اکنون در بند ۸ زندان اوین به سر می برد.از هرانا

اینرا هم بخوانید

آژانس اتمی از افرایش ذخیره اورانیوم۶۰ درصدی ایران و توقف مذاکرات خبر داد

دو گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گویند که موجودی اورانیوم ایران با غلظت نزدیک …