محکومیت سارا سیاهپور عضو کانون صنفی معلمان به شش سال زندان

گزارشات حاکی از اینست که حکم شش سال زندان برای سارا سیاهپور، معلم و عضو کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و فعال در استان البرز از سوی دادگاه تجدید نظر اسلامی تایید شده و به شعبه یک اجرای احکام زندان ارسال گردیده است. .

سارا سیاهپور به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس ، محکوم شده است. او همچنین به   دو سال ممنوع الخروجی از کشور، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی، و فعالیت در فضای مجازی محکوم گردیده  است. سارا سیاهپور در شهریور ۱۴۰۱ توسط  نیروهای اطلاعات “سپاه ثارالله” بازداشت و سپس با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شد. پیش‌تر اندی فیلمور، سیاستمدار و عضو پارلمان کانادا، کفالت سیاسی سارا سیاهپور را بر عهده گرفته بود. این سیاستمدار دادگاه این معلم را “یک دادگاه ساختگی” خواند. یک کارزار مهم معلمان کارزار برای آزادی همه معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است.

فری دم ناو (FTN) کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش میکند که صدای معلمان در سطح جهان باشد. حکم صادره برای سارا سیاهپور یک حکم ضد انسانی و سرکوبگرانه است و  باید لغو گردد. تمامی احکام امنیتی برای فعالین سیاسی باید لغو شود. راه پایان دادن به سرکوبگریها و پرونده سازیهای امنیتی حکومت اعتراضات سراسری است. با قدرت اعتراضات خود و فشار برگرده حکومت منفور و سرکوبگر میتوانیم در زندانها را باز کنیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

۲۱ تیر ۱۴۰۲،  ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …