ده‌ها کنشگر زن، خواستار آزادی فوری و توقف پرونده‌سازی علیه مریم اکبری منفرد شدند

ده‌ها فعال زن با انتشار بیانیه‌ای در روز یک‌شنبه ۲۵ تیر خواستار توقف «پرونده‌سازی» علیه مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی تبعیدی، و آزادی فوری او شدند.

۴۴ فعال مدنی زندانی کنونی و سابق در این بیانیه هدف از «پرونده‌سازی» علیه خانم اکبری منفرد را «شکنجه» این زندانی سیاسی و خانواده‌اش عنوان و تأکید کرده‌اند: «دستگاه قضا نمی‌تواند با پرونده‌سازی و تحمل حبس‌های بی‌پایان، دادخواهی را متوقف کند.»

این کنشگران در ادامه خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» خانم اکبری منفرد و «توقف روند پرونده‌سازی» علیه او شدند.
حساب توئیتری منسوب به گلرخ ایرائی، زندانی سیاسی، اخیرا اعلام کرد که مریم اکبری‌منفرد که اکنون اواخر دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را سپری می‌کند، با «دو پرونده امنیتی» و «شش عنوان اتهامی جدید» روبرو شده است.

به گزارش این منبع، خانم اکبری‌منفرد در مورد یک پرونده جدید به «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «نشر اکاذیب»، «توهین به رهبری» و «تشویق مردم به بر هم زدن نظم عمومی کشور» متهم شده است.

در جلسات بازپرسی مصادیق اثبات اتهامات مطرح‌شده، «نامه‌ها، حمایت‌ها، گزارشات و اخباری» اعلام شده که در فضای مجازی با نام خانم اکبری منفرد منتشر شده‌ است.

مریم اکبری‌ منفرد دی ۱۳۸۸، دو روز بعد از تجمعات اعتراضی در عاشورای همان سال بازداشت شد و به گفته همسرش از سال ۱۳۹۲ و با تغییر قانون مجازات اسلامی، به صورت «غیرقانونی» و «برخلاف قوانین جمهوری اسلامی» در زندان به سر می‌برد.

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …