مخالفت اتحادیه اروپا با محاصره کامل غزه: این اقدام «نقض قوانین بین‌المللی» است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل را «نقض قوانین بین‌المللی» می‌خواند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا به حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه دهد. در سوی دیگر، مانوئل بومپارد، هماهنگ‌کننده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» نیز اسرائیل را به «انتقام‌گیری» از فسلطینی‌های غزه محکوم می‌کند و به دولت فرانسه می‌گوید که «حمایت بدون قید و شرط» همزمان از فلسطین و اسرائیل ممکن نیست.

شماری از کشورهای غربی ازجمله فرانسه و حالا اتحادیه اروپا، در کنار اینکه به اسرائیل «حق دفاع» از خود را می‌دهند، اما با برخی از عملکردهای پسین تل‌آویو ازجمله محاصره کامل شهر غزه، مخالف هستند و آن را خلاف قوانین بین‌المللی می‌دانند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برخی تصامیم پسین اسرائیل ازجمله قطع آب، برق و غذا به روی جمعیت غیرنظامی غزه را خلاف «قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه» می‌داند و با ایده «محاصره کامل» غزه ابراز مخالفت می‌کند.

در فرانسه، حزب «فرانسه تسیلیم‌ناپذیر» به رهبری ژان لوک ملانشون که از زمان جرقه خوردن درگیری تازه میان اسرائیل و حماس، در کانون جنجالی پرجنب‌وجوش قرار گرفته است، از فعالیت‌های پسین دولت نتانیاهو، کمی تندتر از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند.

مانوئل بومپارد، هماهنگ‌کننده این حزب فرانسوی، حملات و اقدام‌های پسین اسرائیل برضد غزه را «انتقام‌گیری» از فلسطینی‌های غزه‌ی محاصره‌شده خوانده و می‌گوید که به دلیل محاصره غزه، فرانسه نمی‌تواند «حمایت بدون قید و شرط» خود را به فلسطینی‌ها برساند.وب سایت رادیو فرانسه

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …