مخالفت خامنه ای با پیوستن رژیم به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم

خامنه ای امروز در دیدار با نمایندگان مجلس مخالفتش را با تصویب لایجه مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام کرد. بخشی از سخنان وی برگرفته از فارس در این زمینه ضمیمه می باشد. روزنه

فارس،خامنه ای:همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً 150 کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می کنید؟
وی در تبیین راه صحیح برخورد با این گونه کنوانسیونها افزودند: همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل  مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.
البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

وی با انتقاد از برخی تأثیرپذیری‌ها در مجلس از دیدگاههای غربی در بحث و بررسی مسائل مربوط به «خانواده» گفتند: در قانون گذاری در پی حل واقعی مشکلات باشید.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: سبک زندگی غربی در تعارض با معنای حقیقی خانواده است و مشکلات لاعلاجی را برای آنها به‌وجود آورده است، بنابراین در قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده های ایرانی، نباید به نگاه غربی ها به زن، فرزند، پدر و مادر توجه کرد.

اینرا هم بخوانید

حمایت سندیکاهای کارگری چهار کشور اروپا از تجمع همبستگی با کارگران ایران در شهر ژنو سوئیس

شماری از سندیکاها و تشکل های کارگری چهار کشور اروپایی حمایت خود را از تجمع …