مدیرعامل هپکو:شرکت هزار میلیارد تومانی را ۱۰ میلیون تومان فروختند

مدیرعامل هپکو:شرکت هزار میلیارد تومانی را ۱۰ میلیون تومان فروختند. باتوجه به برنامه‌های اعلام شده سازمان تامین اجتماعی و دولت، فعلا برنامه‌ای برای واگذاری مجموعه هپکو وجود ندارد. طبق رویه‌های گذشته هنوز در این مورد بحثی در دستور کار قرار نگرفته و شایعات مربوط به تمایل به خصوصی‌سازی و واگذاری هپکو صحت ندارد. 

گفتگوی ایلنا با حسین قربانی (مدیرعامل شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو)  پیرامون واگذاری هپکو.  واگذاری هپکو بزرگترین تجربه تلخ خصوصی‌سازی در تاریخ ایران بود» گفت: برخی فشارهای رسانه‌ای روی دولت برای واگذاری شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی از روی دلسوزی نیست؛ یعنی درون این موج‌های رسانه‌ای و حرف و حدیث‌های محفلی یک مجموعه منافع و تعارض منافع پنهان شده است. 

در همین محیط بورسی ارزش کل سهام هپکو را ۵ هزار میلیارد تومان تعیین و تا این نقطه بالا بردند و ناگهان در یک سقوط آزاد قیمتی تا ۲ هزار میلیارد تومان پایین بردند و در نهایت مقابل سازمان تامین اجتماعی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان قرار دادند. از این دسته آسیب‌ها در تاریخ هپکو کم نیست چنانکه دیدیم در سال ۱۳۸۶ شرکت هپکو به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته شده است! این درحالی است که در همان تاریخ (۱۶ سال پیش) ارزش حقیقی هپکو در اراک چیزی نزدیک ۱ هزار میلیارد تومان بوده است! شاید این رقم برای شما عجیب باشد اما هپکو یک مجموعه پیشرفته بیش از ۱۰۰ هکتاری است اما مستندات مفسده‌های موجود در این واگذاری موجود و قابل ارائه است. 

اینرا هم بخوانید

گزارش روزنامه حکومتی از وضعیت مردم سیل‌زده دشتیاری پس از سیل

روزنامه حکومتی اعتماد:روایت دردناک مردم سیل‌زده دشتیاری از شرایط پس از سیل؛ از تحمل یک …