مراجعه ۲۹۷ هزار نفر به پزشکی قانونی به دلیل نزاع در ٥ ماه اول امسال 

روزنامه حکومتی هم میهن نوشت:بیش از ۲۹۷ هزار نفر در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ به‌دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. این آماری است که سازمان پزشکی قانونی به‌تازگی منتشر کرده است. بررسی‌ها از داده‌های سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد، استان تهران در صدر آمار قرار دارد؛ بیش از ۴۶ هزار تهرانی در دو فصل ابتدای سال جاری به‌دلیل دعوا راهی پزشکی قانونی شدند. رده بعدی جدول متعلق به استان خراسان رضوی است.

در این استان بیش از ۲۶ هزار نفر به‌دلیل دعوا و نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند. رده سوم این جدول متعلق به اصفهان است، با بیش از ۲۰ هزار نفر مراجعه. مدتی پیش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش آمار‌های مراجعه به‌دلیل نزاع به پزشکی قانونی خبر داده بود. «مهدی فروزش»، با استناد به آمار‌های شش‌ماه ابتدای سال جاری گفت: «از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان شهریورماه امسال، ۵۵ هزار و ۲۹۹ نفر به‌دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) که ۵۵ هزار و ۵ نفر بودند، نیم‌درصد افزایش یافته است.» فروزش تاکید کرده بود: «از کل مراجعان به‌دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۴ هزار و ۵۹۰ نفر مرد و ۲۰ هزار و ۷۰۹ نفر زن بودند.»

بررسی‌ها از داده‌های سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۹۱ هزار نفر به‌دلیل نزاع راهی پزشکی قانونی شدند. از این تعداد بیش از ۱۹۲ هزار نفر زن و ۳۹۸ هزار نفر مرد بودند. براساس جداول آماری سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ همچنان تهران در صدر جدول میزان مراجعه به سازمان پزشکی قانونی است. بعد از تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی در رده‌های بعدی جدول قرار دارند. پارسال بیش از ۳۷ هزار زن و بیش از ۶۶ هزار مرد تهرانی راهی پزشکی قانونی شده بودند. میزان مراجعه به پزشکی قانونی به‌دلیل نزاع در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ روندی صعودی داشته است؛ تقریباً یک‌درصد بیشتر.

در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۸۶ هزار مراجعه منازعه در کل کشور ثبت شده است. بیش از ۳۹۱ هزار نفر از این جمعیت مرد بودند و حدود ۱۹۴ هزار نفر هم زن. دو سال پیش، همچنان تهران در صدر جدول بود. مقایسه‌های «هم‌میهن» نشان می‌دهد که میزان مراجعه به پزشکی قانونی در تهران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷‌درصد بیشتر شده است. دو سال پیش، بیش از ۹۶ هزار نفر تهرانی به‌دلیل نزاع راهی پزشکی قانونی شدند، از این جمعیت حدود ۶۱ هزار نفر مرد بودند و حدود ۳۵ هزار نفر هم زن. در سال ۱۳۹۹، آمار‌ها عدد ۵۸۵ هزار را ثبت کرده‌اند. از این تعداد ۱۸۵ هزار نفر زن بودند و ۳۹۹ هزار نفر مرد. این یعنی، آمار‌ها در این سال کمتر از یک‌درصد بیشتر شده است.

اینرا هم بخوانید

جریمه بار دوم بی‌حجابی ۴.۵ میلیون تومان. دوربین‌های ادارات به فراجا وصل می‌شوند.

وب سایت انتخاب:امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفته است که …