مردم در بیش از ۲۵ شهر دیگر دست به تظاهرات زدند

اطلاعیه شمار۵:

در روز سوم شروع اعتراضات علیه جمهوری اسلامی، مردم در بیش از ۲۵ شهر دیگر تظاهرات های پرشوری سازمان دادند. کاشان،‌خرم آباد، ایذه، دزفول، شیراز،‌ اصفهان، شهر کرد،‌ کرمانشاه، بهشهر، بجنورد، کرج، گرگان، بهبهان، ساوه، زنجان، بندرعباس، تربت حیدریه، کرمان، اهواز،‌ آمل، ملایر،‌ اردبیل، ابهر، دلیجان، دورود و تهران از جمله شهرهایی هستند که امروز با شعارهای سرنگونی طلبانه به تظاهرات پیوستند.

مردم در نجف آباد و کاشان عکس خامنه ای را پایین کشیدند، در اراک با شعار مرگ بر خامنه ای به پایگاه بسیج حمله کردند و تابلو آنرا پاره کردند،‌در دورود مزدوران حکومت به مردم تیراندازی کردند و از چند کشته و زخمی صحبت میشود. شعارهای تظاهرات مردم در نقاط مختلف کشور اینها بود: مرگ بر خامنه ای،‌ مرگ بر دیکتاتور،‌ مرگ بر ستمگر، خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه، کارگر معلم دانشجو اتحاد، اصولگرا اصلاح طلب دیگر تمامه ماجرا، حکومت زور نمیخوایم پلیس مزدور نمیخوایم، نان کار آزادی. در تظاهرات های امروز نیز تعدادی از مردم دستگیر شدند.

جنبشی که در سطح کشور شروع شده، جنبشی برای سرنگونی حکومت است. مردم این حکومت را نمیخواهند. حکومت مشتی دزد و جنایتکار نمیخواهند، حکومت مذهبی نمیخواهند، حکومت ضد زن نمیخواهند، حکومتی که میلیاردها دلار صرف مسجد و امامزاده میکند اما اکثریت عظیم مردم را در فقر و محرومیت نگاهداشته نمیخواهند، رژیمی که تنها با سرکوب و جنایت حکومت میکند نمیخواهند، مردم حکومتی که هر کارگر و معلم و دانشجو و جوان معترضی را به زندان می اندازد نمیخواهند، حکومت اعدام و سنگسار و شکنجه نمیخواهند، دخالت مذهب در زندگی شان را نمیخواهند. مردم یک زندگی انسانی میخواهند، رفاه و عدالت میخواهند، آزادی و برابری میخواهند، حرمت و منزلت میخواهند، آزادی زندانیان سیاسی را میخواهند، محاکمه قاتلان مردم و دزدان حاکم را میخواهند و در یک کلام رفاه و آزادی میخواهند، جامعه ای انسانی و حکومتی انسانی میخواهند.

حزب کمونیست کارگری، کارگران و همه مردم در سراسر کشور را به گسترش اعتصاب و اعتراض علیه فقر و گرانی و بیکاری، علیه تبعیض و بیحقوقی، علیه حکومت مذهبی و برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند.

 

جمهوری اسلامی باید سرنگون شود

زنده باد سوسیالیسم

آزادی، برابری، حکومت کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ دیماه ۱۳۹۶، ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …