مردم مبارز مریوان راه نشان میدهند

اوایل بامداد دوشنبه ۲۹ مرداد مردم مریوان در اعتراض به وضع نابسامان بهداشتی و بی کفایتی کاربدستان حکومت در شهرداری که مسئولیت تخلیه و جمع آوری زباله ها در سطح شهر را بر عهده دارند، در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و با سوزاندن زباله ها و سردادن شعارهایی علیه کاربدستان حکومت در مریوان خواهان استعفای مسئولین شهرداری شدند. اعتراض و خشم مردم مریوان به بحران زباله در این شهر بدون شک  در راستای اعتراضات مردم سراسر کشور به وضع جهنمی تحمیل شده به مردم از جانب حکومت اسلامی است. بحران زباله، گرانی غیرقابل تصور، فقر و بیکاری، فساد و دزدی، جاده های مرگ، کشتار کولبران و زندان و سرکوب، بخشی از اعتراضات  نسبت به این وضع دهشتناک بوده و بیش از این برای مردم قابل تحمل نیست.

مردم مبارز مریوان، زنان و جوانان این شهر بارها به نابسامانی وضع زندگی خود دست به تجمع اعتراض زده اند. تجمع اعتراضی مردم مریوان و ابراز خشم آنان در مقابل گندابی که کاربدستان حکومت اسلامی در این شهر بوجود آورده اند، حرکتی همسو و هم جهت در راستای اعتراضات مردم در سایر شهرهای ایران است. مردم آزاده و شرافتمند مریوان با برگزاری این تجمع اعتراضی به سایر مردم شهرهای کردستان پیام دادند که باید به میدان آمد و اعتراض و نارضایتی خود را در مقابل چهار دهه فقر و فلاکت بنمایش بگذارند.

مردم سایر شهرهای کردستان نیز خواستها و مطالبات زیادی همچون مردم دیگر شهرهای ایران دارند که حاکمان دزد و چپاولگر اسلامی چیزی بجز فقر و تنگدستی را برایشان به ارمغان نیاورده اند. حکومت اسلامی در موقعیتی بشدت ضعیف و مفلوک قرار گرفته است، از دیماه ۹۶  تمامی بخشهای مختلف مردم، کارگران، معلمان، زنان، جوانان، بازنشتگان و میلونها نفر که هستی شان بغارت برده شده است به میدان آمده اند و خواهان تغییر بنیادی و تحقق خواستهایشان هستند. هر روز باید با تجمع و اعتراض متحد، متشکل و سازمانیافته خواستها و مطالبات خود را فریاد زد، باید سوت پایان حکومتی که از قبل غارت، چپاول، دزدی و فساد قادر به پاسخگویی ذره ای از ابتدایی ترین مطالبات مردم نیست، هرچه رساتر بصدا درآورد.

حکومت اسلامی بقدمت چهار دهه جامعه ای هشتاد میلیونی را با تباهی مطلق روبرو کرده است. از نبود آب اشامیدنی گرفته تا نبود هوای سالم، از پرداخت نکردن دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر گرفته تا عظیم ترین و هولناکترین پدیده با نام اعتیاد در میان جوانان و کودکان و از قتل و کشتار سیستماک در بیرون و درون زندانها گرفته تا گرفتن شادی و نبود ذره ای امنیت جانی، کارنامه اسلام و حکومت اسلامی در ایران است. برای پایان دادن به چهل سال فقر و فلاکت و برای پایان دادن به سیاه ترین و جهنمی ترین دوران زندگی با اعتصاب عمومی، متحد، متشکل و سازمانیافته و با تجمعات اعتراضی در میادین و خیابانهای شهرها و در مقابل نهادهای دزد و مفتخور اسلامی حضور پیدا کرد.

مردم شهرهای ایران در اعتراض به چپاولگری و برای انداختن حکومتی که روزهای پایانی عمرش را سپری میکند بمیدان آمده اند. فعالین کارگری، فعالین جنبش زنان، جوانان، فعالین محیط زیست و فعالین محلات در مریوان و سایر شهرهای کردستان میتوانند همسو و هم گام با مردم سراسر کشور، با راه اندازی و ایجاد شوراها در همه جا، حرکتهای اعتراضی مردم در شهرهای کردستان را سازمانیافته، ادامه دار، هدفمند، متشکل و فعال کنند.

 

۳۰ مرداد ۹۷

۲۱ اوت ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …