مردم کرد زبان و ترک زبان دوستان واقعی همدیگرند

در حاشیه خبر اعتراض مردم اسلام آباد علیه آزار جنسی یک دختر دانش آموز کرد زبان.

خبر؛ «روز دوشنبه یکم آبان‌ماه سال ٩٦، پس از آزار جنسی یک دختر دانش‌آموز کرد زبان از سوی سرایدار مدرسه “راه شهدا” اسلام‌آباد ارومیه، شهروندان کرد زبان این شهرک به نشانه اعتراض به این اقدام در مقابل این مدرسه دخترانه تجمع کرده و آنرا به آتش کشیدند و در ادامه مردم معترض همچنین پایگاه “مقاومت بسیج” در  محله اسلام آباد  ارومیه را آتش زدند».

رسانه‌های حکومتی مردم معترض را “اغتشاشگر” خواندند.

پس از تجمع اعتراضی مردم کرد زبان اسلام‌آباد ارومیه، شمار چشمگیری از شهروندان ساکن این شهرک توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند. روز پنج‌شنبه سی و یکم خردادماه، مصطفی حبیبی، دادستان ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه مدرسه “راه شهدا” اسلام‌آباد   اعلام کرد: “١٥٦ نفر از عوامل دخیل در این حادثه بازداشت و تقصیر و مجرمیت ٥٤ نفر از بازداشت‌شدگان در واقعه مدرسه راه شهدا اسلام‌آباد به اثبات رسیده و قرار جلب و کیفر خواست آنان صادر شده و مابقی بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند.” به گفته دادستان ارومیه، عمده بازداشت‌شدگان از اهالی اطراف مدرسه “راه شهدا” اسلام‌آباد بوده‌اند و به “اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی و دولتی، آتش زدن اموال شخصی، درگیری با نیروهای انتظامی و مزاحمت به معلمین و اهانت به آنان” متهم شده‌اند.

 

شکاف قومی و جنگ کرد زبان و ترک زبان در مناطق آذربایجان غربی توسط حکومت اسلامی به بهانه های مختلف بدست گرفته شده.  حکومت اسلامی از بدو حاکمیت خود گمارده ضد انقلابیش سیاست استفاده از جنگ قومی را  بکار گرفته است. حکومت اسلامی و  ملاحسنی قاتل، جنگ قارنا و قلاتان را براه انداختند، در روستای قارنا ٤٧ نفر غیر نظامی از ساکنین عادی این روستا توسط تیروهای نظامی حکومت اسلامی قتل عام شدند. سالهای زیادی  جنگ و شکاف قومی در این مناطق زندگی مسالمت آمیز ساکنین ترک زبان و کرد زبان را بمخاطره انداخته بود.

 

مردم مناطق آذربایجان غربی و مردم شهر ارومیه و اسلام آباد با سیاستهای کثیف و ستیزه جویانه حکومت اسلامی با دامن زدن به شکاف قومی و جنگ های کرد زبان و ترک زبان آشنایی دارند. در شرایطی که خیزش توده ای برای سرنگونی با شعار مرگ بر دیکتاتوری در سطح سراسری و اینروزها در آبادان و خرمشهر و ماهشهر طنین انداز شده، تقویت همزیستی ساکنین شهرهای آذریابجان با همدیگر و تقویت مبارزات سراسری علیه حاکمان فاسد و جنایتکار اسلامی بیش از هر دوره ای ضروری شده است. ما از مردم شهر اُرومیه، از ساکنینن ترک زبان و کرد زبان اسلام شهر میخواهیم در کنار هم و با روحیه ای متحد علیه شکاف قومی ــ زبانی بایستند. در کنار همدیگر علیه نظام استبدادی حاکمان فاسد و جنایتکار اسلامی دست به مبارزه متحدانه بزنند. در کنار همدیگر علیه احکام صادره توسط دادستانی ارومیه بایستند.

مردم کرد زبان و ترک زبان دوستان واقعی همدیگرند. دشمن مشترک بیش از هشتاد میلیون مردم در ایران حکومت اسلامی و نظام استبدادی اش است.

١١ تیر ١٣٩٧ –  ٢ ژوئیه ٢٠١٨

ایسکرا ۹۴۳

اینرا هم بخوانید

“انتخابات” مضحکه‌ای که همواره رسوا است و شکست می‌خورد! نسان نودینیان

در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس اسلامی و هم‌زمان انتخابات ششمین …