مرکل: ترور اسلام‌گرایانه دشمن مشترک ماست

مرکل: ترور اسلام‌گرایانه دشمن مشترک ماست

در واکنش به حملات مسلحانه در مرکز شهر وین سیاستمداران آلمانی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم و هایکو ماس وزیر خارجه، ضمن ابراز همدردی با مردم اتریش این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

صدراعظم آلمان ضمن ابراز همدردی با قربانیان ترور در شهر وین، پایتخت اتریش، این اقدام تروریستی را محکوم کرد و گفت مردم آلمان در چنین روزی در کنار دوستان اتریشی خود هستند. 

آنگلا مرکل روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) با انتشار پیامی تأکید کرد: «ترور اسلام‌گرایانه دشمن مشترک همه ماست.»

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در توییتر هشدار داد که خطر اسلام‌گرایی را باید جدی گرفت و در سطح بین‌المللی با این پدیده مبارزه کرد. ماس نوشت: «نفرت‌پراکنی نباید جایی در میان ما داشته باشد و جوامع ما را از هم جدا کند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز ماس گفته که او واکنش‌های کشورهای اسلامی نسبت به حملات وین و همچنین حمله نیس در فرانسه را به دقت نظاره می‌کند. ماس همچنین خبر داده است که او با همتایان خود در پاکستان و ابوظبی تماس گرفته و درباره کاهش تنش‌ها تبادل ‌نظر کرده‌ است.

ماس تاکید کرده اروپا از ارزش‌های خود از جمله آزادی بیان عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

مقامات اتریشی تایید کرده‌اند که عامل اقدام تروریستی وین انگیزه اسلام‌گرایانه داشته است.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش تایید کرد که اقدام تروریستی شامگاه دوشنبه ۱۲ آبان (دوم نوامبر) در مرکز شهر وین با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه انجام گرفته است.

به گفته پلیس تیراندازی در وین در شش نقطه از شهر با شرکت چندین مهاجم اتفاق افتاده است. به گفته مقامات پلیس اتریش در این حمله ترویستی دستکم چهار رهگذر کشته شده‌اند. یکی از مهاجمان نیز توسط پلیس کشته شده است. او هوادار گروه داعش بوده است. ۱۷ نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند که به گزارش رویترز چند تن از آنان در وضعیت وخیم بسر می‌برند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …