مرگ٤ مادر باردار طی سه ماه اخیر در چابهار

طی سه ماه اخیر 4 مورد «مرگ مادر » باردار در چابهار و نیکشهر ثبت شده است. ایلنا در این مورد نوشته:چه بسیار مادران بارداری که در زمان سیل و بارندگی به دلیل مسدود بودن راه‌ها برای انتقال به مراکز درمانی با لودر جابجا می‌شوند.

بیمارستان امام علی چابهار تنها جایی است که مادران باردار چابهاری برای زایمان می‌توانند به آنجا بروند و بسیاری از شهروندان از عدم رسیدگی و یا بد رفتاری پرسنل درمان بارها به رسانه‌ها گلایه کرده اند و به ناچار بسیاری از مادران باردار در صورت امکان برای داشتن زایمانی ایمن به زاهدان و یا دیگر استان‌ها می‌روند.

پانزدهم فروردین ماه جاری یک مادر باردار برای وضع حمل به زایشگاه بیمارستان امام علی چابهار می‌رود و چند ساعت پس از زایمان جان خود را از دست می‌دهد. ایلنا باهمسر وی صحبت کرده است.

محمد حنیف جدگال می گوید: در تاریخ ۱۵ فروردین ماه امسال، همسرم را با شرایط کاملا عادی برای زایمان به بیماستان امام علی چابهار بردم. پیش از ورود به اتاق عمل، همسرم تمامی آزمایش‌هایش را انجام داد و هیچ مشکلی وجود نداشت و کاملا سالم بودطی سه ماه اخیر شاهد 4 مورد «مرگ مادر » در چابهار و نیکشهر 

کارهای پذیرش همسرم انجام شد و حدود ساعت ۷ شب برای عمل سزارین وارد اتاق عمل شد و حدود ساعت ۹ به بخش برگشت و فرزندانم که دوقلو بودند سالم به دنیا آمدند. پس از ساعت ۱۱ شب همسرم مشکلی نداشت و خانواه‌ام پیش همسرم در بیمارستان ماندند و من به خانه رفتم. ساعت یک بامداد با من تماس گرفتند که حال همسرم خوب نیست. اما به من گفتند آنجا نروم چرا که به دلیل حادثه تروریستی چابهار شرایط امنیتی در اطراف بیمارستان حاکم بود.

همسرم از ساعت یازده و نیم شب احساس درد داشته و همراهانش به پرستار بخش، اعلام کرده که حال بیمارمان خوب نیست اما پرسنل توجهی نکرده‌اند و چند ساعت بعد به دلیل‌عدم رسیدگی حال همسرم خراب می‌شود و به کما می‌رود. قلب همسرم دچار مشکل می‌شود و کادر درمان با دستگاه شوک قلبش را احیا می‌کنند اما به هوش نمی‌آید و برای مراقبت‌های ویژه به بخش آی سی یو منتقل می‌شود و ساعت ۴ صبح همسرم فوت می‌کند.

ساعت ۵ غروب به من گفتند که همسرم فوت شده است و بیمارستان علت فوت را «هماتوم» اعلام کرده است اما همسر من کاملا سالم بوده و درخواست داریم مسئولین پاسخ قانع کننده‌ای به ما بدهند. همسرم ۳۴ سال سن داشت و نامش جمیله درفشه بود این سومین زایمان همسرم بوده است.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …