مرگ بیش از ۱۰۵ هزار نفر در زمستان ۹۸

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:بر پایه مرگ و میر‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۸ از میان ۳۹۵ هزار و ۳۹۲ نفر فوتی کل کشور، ۱۰۵ هزار و ۷۸۷ نفر مربوط به زمستان بوده که در این فصل نیز بیشترین فوتی‌ها مربوط به استان تهران با ۱۶هزار و ۷۷۳ نفر و پس از آن استان خراسان رضوی با ۷۸۲۵ نفر در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

ایسنا،مرگ بیش از ۱۰۵ هزار نفر در زمستان ۹۸
بر پایه مرگ و میر‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۸ از میان ۳۹۵ هزار و ۳۹۲ نفر فوتی کل کشور، ۱۰۵ هزار و ۷۸۷ نفر مربوط به زمستان بوده که در این فصل نیز بیشترین فوتی‌ها مربوط به استان تهران با ۱۶هزار و ۷۷۳ نفر و پس از آن استان خراسان رضوی با ۷۸۲۵ نفر در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

در مجموع آمار فوتی سال ۱۳۹۸ نیز استان‌های تهران با ۶۰ هزارو ۷۱۲ نفر، خراسان رضوی با ۳۱ هزارو ۴۶۲ نفر و استان اصفهان با ۲۵هزارو ۴۰۵ نفر به ترتیب بیشترین میزان فوتی در میان استان‌های کشور را داشته‌اند.

«ایلام»، کمترین میزان مرگ سال گذشته را از آن خود کرد
از کل ۳۹۵ هزارو ۳۹۲ اسناد وفات سال گذشته، ۲۲۳ هزارو ۲۰۵ نفر مرد و ۱۷۰ هزار و ۸۰۸ نفر زن هستند که مجموعا ۳۹۴ هزار و ۱۳ نفر را شامل می‌شود؛ البته اختلاف در سر جمع به دلیل وجود مقادیر نامشخص است؛ همچنین کمترین میزان مرگ و میر از کل فوتی‌های سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب متعلق به استان‌های ایلام با ۲۵۴۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۸۷۰ نفر و سمنان با ۳۶۳۱ نفر است.

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …