مرگ یک زندانی در رجایی شهر بر اثرابتلا به کرونا

“عبدالوحید رحمانی، زندانی امنیتی که پیشتر در پی ابتلا به ویروس کرونا از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان مدنی این شهر منتقل شده بود، روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه جان خود را از دست داد”.

رحمانی پس از تشخیص بیماری همراه با شش زندانی دیگر محبوس در  سالن ۱۱ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن این زندان منتقل شد و یک روز بعد به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد. این زندانی که از بیماری قلبی و دیابت نیز رنج می‌برد، در زمان مرگ در بخش مراقبت‌های قلبی (سی سی یو) این بیمارستان بستری بود.

عبدالوحید رحمانی، شهروند افغانستانی، حدود ۷ ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او نهایتا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام عضویت در داعش به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هرانا پیشتر در گزارشی از تایید ابتلای ۱۱۹ زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به ویروس کرونا توسط بهداری این زندان خبر داد.

در این زندان شماری از زندانیان سیاسی دیگر از جمله، آرش صادقی مبتلا به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما و افشین بایمانی و ابوالقاسم فولادوند هر دو مبتلا به بیماری قلبی مدت محکومیت خود را سپری می‌کنند؛ همین امر جان آنان را در صورت ابتلا به بیماری کرونا در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …