مرگ 192 نفربر اثر نوشیدن الکل صنعتی در ایران

تعداد افراد مسموم شده بر اثر نوشیدن الکل صنعتی در ۱۴ استان ایران به ۱۹۲ نفر رسیده است.

رئیس اورژانس استان فارس روز یکشنبه ۲۵ اسفند خبر داد که تاکنون ۲۶۴ نفر در این استان بر اثر مسمومیت با الکل مسوم شده و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محمد جواد مرادیان گفت که ۱۹۷ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۴ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۹ نفر در استان بر اثر مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، ۱۸۰ نفر در استان بر اثر مصرف الکل و مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و هم اکنون ۷۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه، دیالیز و اعصاب تحت مراقبت هستند.

تعدادی از این افراد در کما هستند و تعدادی نیز بینایی خود را از دست داده‌اند.

رئیس بیمارستان سینای تبریز نیز خبر داد که از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در تبریز جان خود را از دست داده‌اند.

علی استادی گفت که در این مدت ۹۸ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان سینا مراجعه کرده‌اند و ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که وضعیت شش نفر وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز خبر داد که هفت مورد مرگ ناشی از مصرف الکل در اصفهان ثبت شده است.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی درباره فوت برخی افراد در استان های ایران بر اثر نوشیدن الکل صنعتی منتشر شده بود.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های ایران، این افراد برای «پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا» اقدام به خوردن یا غرغره کردن الکل کرده بودند.

با این حال بر اساس برخی گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی، برخی از افراد سودجو اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده‌اند و افرادی که قبلا الکل اتانول را برای مصارف خوراکی تهیه می‌کردند، با خرید الکل‌های متانول تقلبی قربانی شده‌اند.

در استان خوزستان ۶۲۰ نفر مسوم شده و ۵۱ نفر فوت کرده‌اند. در استان‌های تهران، مازندران و البرز نیز ۲۳، ۱۲ و ۱۶ نفر جان باختند.

همچنین در استان سیستان‌وبلوچستان پنج نفر، در همدان چهار نفر، در استان مرکزی سه نفر و در هرمزگان دو نفر جان باخته‌اند. در استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز شش نفر و یک نفر جان باختند.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

یوتیوب حساب وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی را مسدود کرد

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه روز سه‌شنبه هشتم خرداد، اعلام کرد حساب یوتیوب وزارت امور …