مرگ 800 کارگر ساختمانی در شش‌ماه اول سال 95 .رشد 34 درصدی حوادث کار در استان تهران/

تابناک:مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از رشد 34 درصدی حوادث کار در استان تهران/ مرگ 800 کارگر ساختمانی در شش‌ماه اول سال 95 خبر داده است.
بیش از نیمی از حوادث کار منجر به مرگ در بخش ساختمان رخ می‌دهد. سال 94قریب 1200 کارگر ساختمانی جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست دادند.
به گفته وی سال 95 این آمار30 درصد افزایش یافت و تنها در شش ماهه اول این سال، بیش از 800 کارگر ساختمانی در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند.حوادث کار منجر به مرگ در استان تهران رشد 34 درصدی در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل خود داشته است.حوادث کار منجر به مرگ در استان تهران رشد 34 درصدی در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل خود داشته است به گونه‌ای  که در چهار ماه اول سال جاری حوادث ناشی از کار جان121 نفر را در استان تهران گرفته است.

سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل حوادث کاری اعلام شده که به فوت کارگران منجر شده است. با توجه به اینکه بخش زیادی از کارگران ساختمانی در کلان شهرهای بزرگ مانند تهران مشغول کار هستند، رشد 34درصدی حوادث کار این هشدار را می دهد که میزان مرگ و میر کارگران از طریق حوادث ناشی از کار افزایش و باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد. با توجه به آثار و پیامدهای مهم اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی این حوادث چه در سطح داخلی و چه در عرصه بین‌المللی ضرورت دارد نقش بازرسی کار و توجه به ایمنی کار در دستور کار قرار گیرد.

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …