مسمومیت و مرگ ۴۲۸ نفر با قرص برنج در ۵ ماه

 ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، تلفات مسمومیت که شامل مواردی همچون مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، مسمومیت دارویی و یا مسمومیت با سم (قرص برنج، سیانور، سرب و …) است، در پنج ماهه نخست سال جاری منجر به مرگ ۹۷۲ نفر شده که بیشترین آن با ۵۶۹ فوتی مربوط به مسمومیت با سم بوده است. آمار تلفات مسمومیت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بیشترین تلفات مسمومیت، مرگ با قرص برنج

اما مسمومیت با سم از دیگر موارد مرگ های این دسته است که بیشترین حجم تلفات در عنوان مسمومیت ها را نیز در بر می گیرد. در پنج ماهه نخست سال جاری از کل موارد مسمومیت، ۵۶۹ نفر بر اثر مسمومیت با سم (قرص برنج، دفع آفات نباتی، جونده کش ها، سیانور، سرب و … ) جان باخته اند که بیشترین حجم آن نیز مربوط به مسمومیت با قرص برنج است.از کل تلفات مسمومیت با سم در پنج ماه امسال، ۳۷۵ نفر مرد و ۱۹۴ نفر زن بودند.

رشد ۳۵ درصدی تلفات قرص برنج در پنج ماه

اما آمار تلفات مسمومیت با قرص برنج که بیشترین میزان تلفات ناشی از سم را در بر می گیرد، در پنج ماهه امسال ۴۲۸ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد بیشتر شده است. از این تعداد فوتی قرص برنج، ۲۸۳ نفر مرد و ۱۴۵ نفر زن بودند.

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …