پرونده مرگ مهشاد و ریحانه دوخبرنگار در ماموریت در ارومیه

دوم تیرماه امسال اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و عکاسان که به دعوت و میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در مسیر بازگشت از بازدید تونل زاب – که یکی از پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود – در حوالی نقده دچار حادثه شد که در پی آن تعدادی خبرنگار مصدوم شده و «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» خبرنگاران ایسنا و ایرنا نیز جان خود را از دست دادند.

بعد از ماهها لبی خبری ظاهرا به تازگی سلاجقه رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست وعده پیگیری پروند ه را داده است.لازم به توضیح است در آخرین نظر کارشناسی ارایه شده در ۵ شهریورماه از سوی هیات سه نفره از «کارشناسان وزارت دادگستری در زمینه تصادفات و امور وسایل نقلیه موتوری زمینی» راننده مقصر صدرصد حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شد.

ایسنا در این باره نوشت:این نظر با اعتراض وکلای اولیای دم همراه شده است. آنان در متن اعتراض خود با اشاره به مواد قانونی و مستندات به نقش دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد احیای دریاچه ارومیه و اداره محیط زیست استان آذریابجان غربی در هماهنگی سفر، انتخاب اتوبوس موضوع حادثه و اصرار به انتخاب جاده‌ای نامناسب به رغم اذعان راننده به ناآشنایی با شرایط آن اشاره کرده و خواستار ارجاع به هیئت پنج نفره کارشناسی شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …