بررسی امنیتی حذف ارز ترجیحی با اطلاعات سپاه در مجلس

روز گذشته جلسه‌ای غیرعلنی در مجلس با محوریت بررسی لایحه بودجه و البته ابعاد حذف ارز ترجیحی با حضور رئیس سازمان اطلاعات سپاه، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد.

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس دیروز به موضوعات مطرح‌شده از سوی رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در این جلسه اشاره و اظهار کرد: «از طرف دستگاه‌های امنیتی و نظارتی هم نکاتی در این جلسه مطرح شد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کارشناسی دستگاه امنیتی را در این نشست مطرح کرد. رئیس سازمان دیوان محاسبات کشور و همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم دیدگاه کارشناسی خود را درباره روند بودجه و موضوع ارز ترجیحی مطرح کردند.»موسوی با تأکید بر اینکه «در این جلسه غیرعلنی در حقیقت بنای بر نتیجه‌گیری به‌صورت رأی‌گیری وجود نداشت»، افزود: «در این نشست گفت‌وشنود و تبیینی درباره حذف ارز ترجیحی بود تا بین مجلس و دولت به یک هماهنگی و نزدیکی نظری برسیم.»

وی درباره آنچه رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان جمع‌بندی این نشست مطرح کرده است، اظهار کرد: «ضرورت هماهنگی دولت و مجلس در مورد لایحه بودجه و وضعیت ارز ترجیحی و تأکید مجلس بر اینکه اتخاذ هرگونه تصمیم در رابطه با ارز ترجیحی باید به‌گونه‌ای باشد که در اجرای آن حتماً نظام حمایتی و معیشتی مردم در نظر گرفته شود و به‌گونه‌ای تراز شود که به سبد معیشت مردم مشکلی وارد نشود. همچنین ثبات اقتصادی ازجمله موضوعاتی است که هم برای دولت و هم برای مجلس بسیار مهم بوده، ضمن اینکه مدل اجرای ارز ترجیحی باید بنا بر تصمیم مجلس باشد تا معیشت مردم دچار تکانه نشود. دولت کماکان بر حذف ارز ترجیحی اصرار دارد و معتقد است لایحه بودجه بر این مبنا تنظیم‌شده است، اما در کل باید فضا را به سمتی ببریم که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص ارز ترجیحی معیشت مردم به‌ویژه نظام حمایتی برای دهک‌های پایین و اقشار کم‌درآمد جامعه با مشکل مواجه نشده و معیشت آن‌ها تضمین شود.»آفتاب نیوز

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …