مصاف زنان با قوانین کپک زده اسلامی و ضد زن

“بنا به گزارش خبرگزاری ها، سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران، بامداد روز سه شنبه به دلیل ممنوع‌الخروج شدن توسط همسرش از همراهی تیم برای شرکت در رقابت‌های جهانی ایتالیا بازماند. به گزارش روزنامه شرق در روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، دلیل بازماندن سمیرا زرگری از همراهی تیم ملی به‌طور رسمی از سوی او و فدراسیون اسکی اعلام نشده، اما گفته می‌شود که دلیل آن «اختلافات خانوادگی» است.
این نخستین بار نیست که ورزشکاران زن به دلیل آنچه که مخالفت همسر یا اختلافات خانوادگی نام برده میشوند از سفر به خارج بازمی‌مانند. پیشتر زهرا نعمتی، پرچمدار کاروان مسابقات المپیک ریو، اردیبهشت ۹۶ از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شده بود.
رهام شهابی‌پور، همسر زهرا نعمتی، درباره دلیل ممنوع‌الخروج کردن او گفته بود که زهرا نعمتی که در آن زمان درخواست رسمی طلاق داده بود، بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو «از بازگشت به خانه خودداری کرده» و او «همسرش را ممنوع‌الخروج کرده‌ تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند.»
نیلوفر اردلان، فوتسالیست و کاپیتان تیم فوتسال زنان ایران هم شهریور ۹۴ به دلیل مخالفت همسرش برای خروج از کشور از شرکت در نخستین دوره رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا بازماند. نیلوفر اردلان در همان زمان در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشته بود که همسرش به او اجازه خروج از کشور را نداده و دلیل آن را ضرورت حضور نیلوفر اردلان در اولین روز مدرسه رفتن پسرشان عنوان کرده بود. بر اساس یکی از قوانین حکومت اسلامی خروج زنان از کشور نیازمند اجازه پدر یا همسر آنها است. همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه حکومت اسلامی، “زن شوهردار” «ولو کمتر از ۱۸ سال» تنها با موافقت کتبی شوهر یا در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه، می‌تواند گذرنامه دریافت کند”.
آنچه که طی دوران حاکمیت اسلامی و قوانین ضد زن آن شاهد بوده ایم، زن ستیزی قانونی، علنی و دولتی در ایران تحت حاکمیت حشرات اسلامی بوده است. مردسالاری نهادینه شده در ساختار و قوانین اسلامی، چه از سوی دادستان کذایی حکومت اسلامی چه از سوی همسر مرد، اهرم و پتکی در دست کاربدستان حکومت اسلامی ضد زن علیه زنان بوده است.
در ایران تحت حاکمیت اراذل و اوباش اسلامی، زنان انسان محسوب نمی شوند. این قوانین ضد انسانی اختیار زن را بعنوان یک انسان را در قوانین عصر حجری خود در تارهای عنکبوتی خود پیچیده اند و همین قوانین کثیف و کپک زده این اختیار را به همسر مرد میدهد که حتی اگر زن چه ورزشکار باشد و برای شرکت در مسابقات بخواهد به خارج کشور سفر کند و چه موضوع خروج از کشور هم در میان نباشد، او را اسیر و برده همسر مرد کند. اراجیف همسران این ورزشکاران مبنی بر اینکه “درخواست طلاق شده” یا اینکه “روز اول مدرسه فرزند” در راه است مضحک تر از آن است که بشود همچون استدلال در مقابل تصمیم و اختیارات یک انسان آنرا به حساب آورد. و این چیزی جز گروگان گیری توسط همسر مرد نیست. این چیزی نیست جز به اسارت درآوردن و به بردگی کشیدن انسان دیگری ( زن) که خواهان ادامه زندگی با چنین موجود گروگان گیری نمی باشد.
رنگ و بوی انقلاب زنانه پیش رو بساط متعفن و گندیده قوانین اسلامی و مردسالارانه اسلامی حاکم بر ایران را جارو خواهد کرد.
در استانه هشت مارس روز جهانی زن باید به این زن ستیزی نهادینه شده توسط حاکمان اسلامی و قوانین مردسالار آن عمیقا اعتراض کرد.
عبدل گلپریان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …