معترضین لبنانی در پاسخ رئیس جمهوری کشور: گفت‌وگو نمی‌کنیم

در پی اظهارات میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان مبنی بر این که «میدان‌ها مکان تغییر رژیم نیست» و دعوت او به گف‌وگو با نمایندگان معترضینی که برای پنج‌شنبه برای هشتمین روز متوالی به خیابان‌ها سرازیر شدند، گروهی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات گفتند که «هرگز مذاکره نخواهند کرد» زیرا دولت از زیر مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کند.

گروه موسوم به «لـ حقی» (برای حقم) در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه «مردم حرف خود را زدند»، اظهار داشت «حاکمیتی که رئیس‌جمهوری آن را نمایندگی می‌کند بار دیگر از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و به ناتوانی خود در قبال خواسته‌های مردم اذعان می‌کند».

این گروه همچنین اعلام کرد که «تمامی تلاش‌های قوای حاکمیت برای فریب مردم ناکام مانده و کار به جایی نخواهد برد».

گروه «لـ حقی» ضمن توضیح این كه هیچ اعتمادی به حاکمیت و نیروهای سیاسی‌، نمایندگان و وزیران آن وجود ندارد، تأكید كرد كه «نهضت ادامه دارد و خواسته‌های تظاهرات‌كنندگان همچنان ثابت است».

این گروه معترض لبنانی، مطالبات جنبش کنونی مبنی بر برکناری دولت را بار دیگر تکرار کرد و خواستار تشکیل دولت نجات ملی برای گذار از سیستم «سهمیه‌بندی» با مأموریت روشن و ثابت شد.

گروه «لـ حقی» مأموریت دولت نجات ملی اینچنین یادآور شد: «مدیریت بحران، اقدامات مالیاتی به نفع مردم، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بر اساس قانونی منصفانه که ضامن نمایندگی حقیقی باشد و نیز تقویت قوه قضاییه و جرم به شمار آوردن دخالت نیروهای سیاسی در آن».العربیه

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …