معلمان در تدارک اعتصابی سراسری & شادباش هشت مارس توسط کارگران هفت تپه، اعتصاب درمتروی تهران و اولتیماتوم کارگران راه آهن به اعتصاب و دو خبر دیگر

معلمان در تدارک اعتصابی سراسری

معلمان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و اجرایی نشدن دیگر مطالباتشان در تدارک یک اعتصاب سراسری هستند. بخشی از آنها معلمان فارغ التحصیل دانشسرایی هستند. از جمله معلمان دانشسرایی در شیراز در روز ١٨ اسفند در اعتراض به حذف سنوات فاصله خدمتی خود مقابل آموزش و پرورش شیراز تجمع کردند. تجمع قبلی آنها در سیزدهم اسفند برگزار شد.

در کل اعتراض معلمان به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان است. معلمان بارها در تجمعاتشان بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همه، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی همکاران دربند خود و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها تاکید کرده اند. زندگی زیر خط فقر شایسته معلمان و هیچکس دیگری نیست. اعتراضات به پایین بودن قدرت خرید و سطح نازل حقوقها یک جنبش قدرتمند در جامعه است و معلمان در آن نقش فعالی دارند. با اعتصاب و اعتراضات هماهنگ و سراسری باید گلوی مفتخوران را گرفت و اجازه نداد که بیش از این فقر و محرومیت را به کارگران و معلمان و بازنشستگان و بیکاران و بخشهای مختلف مردم تحمیل کنند. فعالانه از خواستها و اعتراضات معلمان پشتیبانی کنیم. .

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ اسفند ۱۳۹۹، ٨ مارس ٢٠٢١

اطلاعیه خبری

شادباش هشت مارس توسط کارگران هفت تپه، اعتصاب درمتروی تهران و اولتیماتوم کارگران راه آهن به اعتصاب و دو خبر دیگر

  • کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار پوستری هشت مارس روز جهانی زن را به همه زنان در جهان شادباش گفتند. کارگران نیشکر هفت تپه به این ترتیب پیشگام گرامیداشت هشت مارس در محیط های کار شدند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه.
  • از روز ۱۷ اسفند کارگران شرکت تراورس شاغل در خط ۵ مترو اعم از واحد انتظامات نگهداری و بهسازی دراعتراض به پرداخت نشدن مزدشان از ماه ۸ تا ۱۲ وهمچنین عیدی و بن کالا وارد اعتصاب شدند. این کارگران اعلام کرده اند که تا پرداخت شدن کامل مطالباتشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
  • روز ١٧ اسفند کارگران راه آهن ورامین طی بیانیه ای اولتیماتوم دادند که اگر حقوق و عیدی آنها واریز نشود از سه شنبه ١٩ اسفند وارد اعتصاب خواهند شد. در بخشی از بیانیه اعتراضی این کارگران چنین آمده است: “اگر قرار به پول ندادن هست آقایون لطف کنن به نیروهای اداری شان آماده باش بدن که تشریف بیارن تو گذرگاه ها، و قطارها رو رد کنن و طول خط رو هم نگهدارن”. در همین روز کارگران شرکت تراورس لرستان و زاگرس در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد و عیدی آخر سال خود دست به اعتصاب زدند. ۶۰۰ کارگر در تراورس لرستان و حدود ۳۰۰ کارگر در تراورس زاگرس مشغول به کار هستند. جدا از پرداخت نشدن عیدی نیمه دوم سال جاری کارگران حق لباس و بن خود را نیز طلبکارند. کارگران راه آهن لرستان از روز شنبه ١٦ اسفند وارد اعتصاب شده اند.
  • روز ۱۷ اسفند جمعی از معلمان تازه استخدامی در اعتراض به میزان پایین حقوق خود، مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند. این معلمان رتبه بندی ها را تبعیض آمیز دانسته و خواستار همسان سازی حقوق شدند. حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ اسفند ۱۳۹۹، ٨ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …