مقابله معلمان با دستگیری رادا مردانی، ادامه اعتصاب در هفت تپه و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری.- روز ۲۲ مهر بدنبال تجمع معلمان در تهران مقابل وزارت آموزش و پروزش رادا مردانی از معلمان شرکت کننده در تجمع مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت. اما با تلاش و ممانعت سایر معلمان و نقش فعال معلمان زن از دست سرکوبگران خارج شد. رادا مردانی معلمی است که قبلا نیز بخاطر اینکه همواره صدای اعتراض معلمان و دانش آموزان بوده دستگیر شده و در زندان بوده و  ۶ روز قبل از سوی شعبه یک بازپرسی دادسرای ناحیه ۱ کرج احضار شده بود. دستگیری و بازداشت معلمان و پرونده سازی برای آنان محکوم است و باید فورا به آن خاتمه داده شود. در روز ۲۲ مهر معلمان در بیش از ۴۰ شهر تجمع کردند و یک موضوع اعتراض آنان به دستگیری ها و سرکوبگری ها بود. معلمان با شعار معلم زندانی آزاد باید گردد و در دست گرفتن عکس معلمان بازداشت شده بر آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها تاکید کردند.

– روز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه کارگران شرکت هفت تپه در هفدهمین روز متوالی از اعتصاب خود برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع زدند. پرداخت حقوق‌های معوقه، شفاف سازی نحوه واگذاری مدیریت شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات، انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه و خاتمه دادن به پرونده قضایی برای وکیل کارگران، از جمله خواستهای فوری این کارگران است.

– روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه جمعی از کارگران پیمانکاری معادن زغال‌سنگ کرمان پس از ۱۷ روز اعتصاب در شهرستان زرند در اعتراض به سطح نازل حقوقها و قرار دادهای برده وار موقت کاری و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مقابل استانداری کرمان تجمع کردند. یک خواست فوری این کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوقها است.

– روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه جمعی از بازنشستگان وزارت بهداشت گیلان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محوطه علوم پزشکی رشت تجمع کردند.  پرداخت پاداش، اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها و رسیدگی به مشکلات معیشتی و درمانی از جمله مطالبات اعلام شده آنان است. بازنشستگان وزارت بهداشت قبلا نیز در همین رابطه در چندی شهر تجمعات اعتراضی داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ مهر۱۴۰۰ ، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …