ملاقات با علی احساسی رئیس کمیسیون حقوق بشر کانادا

روز جمعه چهارم مارچ 2022 هیئتی از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ایران، کمیته بین المللی علیه اعدام و فدراسیون پناهندگان ایرانی در تورنتو با علی احساسی ملاقات داشتند. علی احساسی نماینده پارلمان کانادا است که به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان کانادا نیز انتخاب گردیده است. دیدار این هیئت حدود دو ساعت به درازا کشید و گفتگو حول مسائل پناهندگان آواره ایرانی، به ویژه در ترکیه، زندانیان سیاسی، شکنجه و اعدام ها در جمهوری اسلامی و در کل سرکوب مردم در ایران و اقداماتی که از کمیسیون حقوق بشر کانادا می تواند در این موارد انجام دهد به بحث و مذاکره پرداختند.

بابک یزدی در ابتدا تاریخچه ای از شکل گیری و مبارزات کمیته بین المللی علیه اعدام و نقش آن در جنبش علیه اعدام و فعالیت های این کمیته در این عرصه ارائه داد و همچنین فعالیت هایی که در حال حاضر این کمیته درگیر آن هست و در پایان انتظارات این کمیته را از ایشان مطرح کرد.

صدف کورش نیا نیز مختصری از تاریخچه و فعالیت های فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی و بطور مشخص در کانادا، اقداماتی که تا کنون این فدراسیون انجام داده و کارهای در دست اقدام آن به ویژه رسیدگی به مشکلات پناهندگان ایرانی در ترکیه و کیس های خیلی جدی و مورد تهدید در این کشور ارائه داد.

سهیلا دالوند نیز شمه ای از فعالیت کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را مطرح کرد و تلاشهایی که این کمیته برای نجات زندانیان سیاسی در بیش از 16 سال داشته است و همچنین آخرین مورد دادگاه آبان تریبونال و درخواست حمایت بین المللی و پارلمان ها از این دادگاه را مطرح کرد. سهیلا مدارکی را در همین ارتباط از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران در اختیار ایشان قرار داد.

این هیئت نیز در پایان از ایشان خواست که نقض آشکار حقوق بشر در ایران را مانند همیشه در سازمان ملل مطرح کرده و همچنین در پارلمان کانادا نیز دوباره این امر مهم را در دستور گذاشته و مطرح کند.

آقای علی احساسی در تمامی امور نه تنها احساس همدردی داشت، بلکه همه این موارد را مسئله خود نیز دانسته و از این ملاقات استقبال کرد و قول همکاری در حد توانش را داد . همچنین قرار شد ایشان اعتراض خود را به حضور افرادی چون طلائی در کانادا را در پارلمان مطرح کند .

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …