” ممنوعیت اسکان، اجاره خانه وبکارگیری اتباع افغانستانی در بوشهر. راسیسم دولتی وایجاد محدودیت برای این شهروندان بشدت محکوم است

«محمدتقی ایرانی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر یکشنبه شب گفته:”اسکان، اجاره خانه و تحویل شغل به اتباع افغانستان در بوشهر ممنوع است”. وی در ادامه تاکید کرده:” باتوجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه بکارگیری اتباع افغانستان از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می‌شود”.وی درادامه گفته است: به همه مردم استان بوشهر توصیه و تذکر داده می‌شود اسکان، اجاره‌خانه و ملک، شغل وکار کسب به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین و محکومیت در دادگاه برخورد می‌شود”.

برخورد راسیستی و نژاد پرستانه استانداری بوشهر و کل جمهوری اسلامی با مهاجرین افغانی بشدت محکوم است. بیش از سه میلیون نفر از مردم افعانستان که از دست تروریستهای اسلامی طالبان و مجاهدین در چهار دهه گذشته از این کشور فرار کرده و تحت شدید ترین سرکوب های جمهوری اسلامی و بی حقوقی و راسیسم دولتی در ایران کار و زندگی کرده اند.حق کار، اقامت، تحصیل کودکان و برخورداری از امنیت و زندگی مناسب حق مسلم همه افغانستانی های مقیم کشور است. استانداری بوشهر، کل رژیم را باید به خاطر اعلام این محدودیت ها و سیاست نژادپرستانه و غیر انسانی زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت.حمایت و اعلام همبستگی مردم بوشهر با شهروندان افغانستانی در این برحه حساس یک وظیفه فوری انسانی است.شهروندان افغانستانی را نباید تنها گذاشت.

اینرا هم بخوانید

روش جدید فیلترینگ و جاسوسی از مردم که جمهوری اسلامی به‌ دنبال آن است

شرکت «یافتار» یکی از پیمانکاران اجرای فیلترینگ در ایران است. یکی از روش‌هایی که این …