مهتاب قلی‌زاده روزنامه‌نگار ۱۶ فروردین محاکمه میشود

جمهوری اسلامی مهتاب قلی‌زاده روزنامه‌نگار را روز ۱۶ فروردین محاکمه می کند. مهتاب مهتاب قلی‌زاده روزنامه نگار که با شکایت سازمان اطلاعات سپاه، برای رسیدگی به سه اتهام” اجتماع و تبانی علیه امنیت رژیم، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق به فساد “، قرار است روز 16 فروردین محاکمه شود.
جمهوری اسلامی اتهاماتی از قبیل:”اطلاع‌رسانی درباره اعتراضات خوزستان، فعالیت‌های توییتری و اینستاگرامی، گفتن نه به حجاب اجباری و تلاش برای ورود به ورزشگاه را به وی وارد کرده است.لازم به توضیح است مهتاب قلی‌زاده آذرماه سال گذشته با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی، به طور موقت آزاد و پس از آن او ممنوع‌الخروج شد.برگرفته از کانال روزنامه‌ نگاران مستقل ایران

اطلاعات بیشتر در مورد مهتاب قلی‌زاده ازویکی پدیا

در ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به منزل شخصی مهتاب قلی‌زاده در تهران وارد شدند و ضمن تفتیش محل، لوازم شخصی این روزنامه‌نگار، از جمله گذرنامه، تلفن همراه، لپ‌تاپ، ریکوردر، دفترچهٔ تلفن، و دفترچهٔ یادداشت‌های شخصی او را ضبط کردند. او هم‌زمان به شعبهٔ ۲ دادسرای اوین احضار شد. پس از این تفتیش، خانم قلی‌زاده در چند نوبت در دفتر نظارت و پیگیری اطلاعات سپاه پاسدران بازجویی شد.

این روزنامه‌نگار در ۲۸ مهر ۱۴۰۰، در شعبهٔ ۲ دادسرای اوین حاضر و به شکل مقدماتی تفهیم اتهام شد. پس از آن دوباره در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ به همان شعبه احضار شد سرانجام در ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در دادسرای اوین تفهیم اتهام و قرار بازداشت برای او صادر شد. او در آذر ۱۴۰۰، به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق مصاحبه با رسانه‌ها، و همچنین تشویق و ترویج به فساد به دلیل تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه، بازداشت و با وثیقهٔ یک میلیارد تومانی به‌طور موقت آزاد شد.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …