مهرنوش موسوی: انتخاب ضد زن آکادمی اسکار باید پس گرفته شود!

یک خواهر زینب سینما را که با شوهرش از رانت وزارت اطلاعات برخوردارند، راهی خارج کرده اند تا در مجامع بین المللی چهره زن هنرمند ایرانی باشد. چهره زن محجبه! تا بگویند حجاب انتخاب داوطلبانه زنان ایران است. انتخاب نرگس آبیار برای آکادمی اسکار، خاک پاشیدن در چشم جنبش حق زن است. نرگس آبیار مزدور و ماله کش این حکومت و عامل تولید ارتجاع دینی و ضد زن و خشونت بار فرهنگی در این جامعه است. نرگس ابیار نانش را در خون زنانی میزند که به خاطر حجاب از سینما اخراج و خانه نشین، فراری، بیمار و محروم شدند. نانش را در خون هزاران زن میزند که چهل سال است به دنیا اعلام کرده اند حجاب هرگز انتخاب زن ایران نبوده و نیست. حجاب را با دشنه و سرکوب به ما تحمیل کردند. هنوز جوهر حکم بیست و چهار سال زندان برای اعتراض علیه حجاب توسط صبا کردافشاری خشک نشده است!
جمهوری اسلامی و سپاه قدس با برنامه ریزی نرگس آبیار را راهی پلتفرم اسکار کرده اند. خودشان میگویند برایشان حجابش مهم است! چون حجاب سمبل این حکومت و کل جنبش سیاه اسلامی در منطقه است!

جمهوری اسلامی دهها زن هنرمند خوب و با وجدان را در عرصه سینما تار و مار کرد. علیه گلشیفته فراهانی کمپین سیستماتیک گذاشتند. گلشیفته را به خاطر کنار گذاشتن حجاب، فاحشه نامیدند. ظلمی که به سوسن تسلیمی شد را همه میدانیم. سوسن تسلیمی ایستاد و خودش را به این نظام نفروخت! فرزانه تائیدی در غربت درگذشت، در حالیکه در خاطراتش به روشنی از خشونت جمهوری اسلامی و بازداشت و دستگیری سخن گفت! پاسپورت مانیا اکبری را دوازده سال مدام گرو میگرفتند، بازجویی میکردند. نه میتوانست در سینما کار کند، نه از کشور خارج شود. به قول خودش او را از خانه اش، از استودیو، از سینما و از مملکت فراری دادند. شبنم طلوعی شبانه از ایران فرار کرد!

حجاب در سینمای ایران یک تکه پارچه نیست. حجاب تیغی است که روی صورت سینما و بخصوص حضور زنان در سینما کشیدند. هر زنی از اهالی سینما که جمهوری اسلامی به خارج میفرستد و اصرار دارد با حجاب در مجامع بین المللی ظاهر شود، پروژه سپاه قدس و وزارت اطلاعات را پیش میبرد. خرجش را میدهند تا به این وسیله تبلیغ حجاب بکند!
نرگس ابیار حق ابراز وجود در خارج کشور ندارد. باید گورش را گم کند. اسکار بی اسکار. در کمپینی که هنرمندان، بازیگران و کارگردانان سینما، فعالین سیاسی در اعتراض به آکادمی اسکار به خاطر این انتخاب به راه انداخته اند، اعتراض ما فعالین جنبش حق زن اما ویژگی خاص خود را دارد. به اعتراض ما و این کمپین بپیوندید!

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …