موجودی عجیب الخلقه

اخیر بی بی سی فارسی ترجمه مطلبی را منتشر کرده است که نویسندگان از مصائب گذاشتن قرارهای عاشقانه برای سیاه‌پوستان مسلمان قلم فرسایی کرده اند. نقد کل این نوشته مد نظر نیست. بررسی یک تک جمله هدف این یادداشت است.
نویسندگان می گویند: «خلوم که مسلمان به دنیا آمده» معتقد است مردم “معمولا با دیدی متفاوت به من نگاه می‌کنند”
سوال این است انسان چطور با مذهبش به دنیا می آید؟ ژن خاص مسلمانی در کجای ساختار ژنیتکی انسان قرار دارد؟ چرا کسی مدعی نمی شود حیوانات با مذهب خاصی بدنیا می آیند؟ آیا می شود گفت انسان – نویسنده، شاعر، گیتاریست یا فوتبالیست بدنیا آمده است؟ می شود گفت انسان فاشیست، دزد یا تروریست بدنیا آمده است، آن هم با این استدلال که بطور مثال والدین این کودکان نقاش، فاشیست یا خواننده بودند؟ اگر نگفتن اینها از بدیهیات عقل سلیم است، پس چگونه وقتی پای دین به میان می آید، مهر مذهب و اسلام از بدو تولد بر پیشانی کودک کوبیده می شود.
پشت این جمله به ظاهر بی آزار یک هیولا، یک جنبش خطرناک و یک عقب گرد تاریخی ترسناک به کمین نشسته است. جنبش اسلام سیاسی طی ۴ دهه گذشته با زور و ایجاد وحشت همراه با ترور و باج خواهی، بیش از همیشه این تفکر فاشیستی – اسلامی را به درون جامعه پمپاژ کرده است و تئوری ضد انسانی نسبیت فرهنگی که این نیز یک جنبش ارتجاعی شاخته شده در غرب است بازوی انتشار این ویروس خطرناک ضد اجتماعی است.
درک این نکته بسیار ساده است که انسان با دین بدنیا نمی آید. این حکم ساده علمی را فقط ارتجاع جهانی سرمایه داری و جنبش های تروریست اسلامی انکار می کنند. شکست جهانی جنبش اسلامی و در راس آن سرنگونی جمهوری اسلامی آغاز بزرگترین رنسانس ضد مذهبی در دنیا خواهد بود. چنین اتفاق تاریخی ای بساط ژورنالیسم نان به نرخ روز خور، نسبیت فرهنگی و حماقت اسلامی را از صحنه روزگار پاک خواهد کرد.

اینرا هم بخوانید

نماینده “کُرد اهل‌سنت” ، معاون پزشکیان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …