موگرینی: «اینس‌تکس» آماده اجرا است

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید به عقیده او سازوکار مالی تجارت‌ با ایران، موسوم به «اینس‌تکس»، آماده عملیاتی‌شدن است. مقام‌های ایران در هفته‌های گذشته بر شدت انتقادها از آن‌چه «کم‌کاری» اروپا در مورد این سازوکار می‌نامند، افزوده‌اند.

فدریکا موگرینی، چهارم تیر ماه، در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر خارجه پاکستان، تائید کرده‌است که اعضای باقی‌مانده در توافق اتمی، یعنی ایران، اتحادیه اروپا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین، روز جمعه دیدار خواهند کرد.

موگرینی می‌گوید وضعیت فعلی «احتمالا سخت‌ترین شرایط» است و اظهار کرده «تمرکز ما بر این است که توافق [اتمی] را زنده نگه داریم و اجرای کامل آن را حفظ کنیم».

موگرینی افزوده است که در روزهای پیش‌رو خبرهای بیشتری منتشر خواهد شد: «همان‌طور که می‌دانید ما با اعضا برای اجرایی کردن این سازوکار که اجازه دادوستدهای مشروع با ایران را می‌دهد، کارهای بسیاری انجام داده‌ایم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید «به عقیده من این [سازوکار] اکنون آماده عملیاتی‌شدن است و من امیدوارم این چیزی‌ست که ایران را به اجرای تعهداتش پایبند نگه خواهد داشت، همان‌طور که تا کنون بوده، و همه ما می‌خواهیم شاهد ادامه این موضوع باشیم».رادیو فرداغ

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …