مک‌کین: پوتین تهدیدی به مراتب بزرگتر از داعش برای امنیت جهانی است

سناتور جان مک‌کين، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه اظهار داشت، تهدید ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، برای امنیت جهانی به مراتب بزرگتر از تهدید گروه حکومت اسلامی، داعش، است.

به گزارش رویترز،جان مک کین روز دوشنبه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا تاکید کرده است که از تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کند.

این سناتور جمهوریخواه گفته است: فکر می کنم او (پوتین) تهدیدی عمده تر ومهمتر از داعش است.

جان مک کین با این حال تصریح کرده است، به رغم این که شواهد و اسنادی مبنی بر موفقیت روسیه در تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در دست نیست، ولی مسکو کوشید تا بر انتخابات در آمریکا تاثیر بگذارد.

وی همچنین به تلاش های روسیه به دخالت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه اشاره کرده است.

رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا، روسیه را متهم کرده است که می کوشد تا بنیان‌های دمکراسی را در جهان از بین ببرد.

آقای مک کین در ادامه به اقدامات ولادیمیر پوتین و روسیه علیه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک اشاره کرده است.

این سناتور جمهوریخواه تاکید کرده است: بنابراین ما می بایست تحریم‌ها را افزایش دهیم و امیدوارم بعد از تعطیلات سنا، ما تحریم‌های علیه روسیه را به جلو ببریم و مجازات‌های دیگری نیز علیه مسکو به خاطر رویکردش اعمال کنیم.

نهادهای امنیتی آمریکا در پایان تحقیقات خود در ژانویه ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیدند که ولادیمیر پوتین شخصا دستور انجام اقداماتی برای ایجاد اخلال در انتخابات آمریکا از جمله هک کردن سامانه اینترنتی حزب دمکرات و انتشار‌ ای‌میل‌های آنها را با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ صادر کرده است.

دولت روسیه بارها دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکذیب کرده و دولت دونالد ترامپ نیز هرگونه همکاری بین کارزار او با روسیه را تکذیب می‌کند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …