میلی،سلیمانی دنبال برنامه‌ریزی برای اقدام علیه آمریکا بود

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی گفت که سلیمانی به دنبال برنامه ریزی برای اقدام خشونت آمیز علیه آمریکا بود.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، روز جمعه ۱۳ دی ماه گفت که آمریکا اطلاعات صریح و شفافی درباره قاسم سلیمانی داشته است که براساس آن او به دنبال برنامه‌ریزی مهمی برای اقدام خشونت آمیز علیه آمریکا بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده افزود که دولت «خطرات و پیامدهای استراتژیک» کشتن سلیمانی را کاملاً درک می کند اما خطرات ناشی از اقدام نکردن در این باره بیش از خطرات این اقدام بود.

مارک میلی با بیان این که خطرات وجود دارد، گفت که در حال کار برای کاهش دادن آن هستیم.

بنابر این گزارش پنتاگون در پی افزایش تنش ‌ها با ایران حدود ۳هزار و ۵۰۰ سرباز دیگر از لشگر ۸۲هوابرد نیروی زمینی خود را به خاورمیانه اعزام می کند.

در این گزارش آمده است که این نیروها در حدود ۷۵۰ سرباز این این لشگردر حال حاضر در کویت ، و همچنین ۱۰۰ نیرو از تفنگداران دریایی که برای تقویت امنیت در سفارت ایالات متحده در بغداد مستقر شده اند، پس از آن به این نیروها خواهند پیوست.

پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفته بود که تصمیم پرزیدنت ترامپ در از بین بردن قاسم سلیمانی، جان بسیاری از آمریکایی‌ها را نجات داد و این اقدام، در پاسخ به تهدید حتمی علیه آمریکایی‌ها بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده بود که «ایالات متحده به همچنان به کاهش تنش با ایران پایبند است، اما برای دفاع از خود نیز آماده شده است.»

در نخستین ساعات روز جمعه به وقت محلی، خودروی حامل قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس،‌ معاون فرمانده حشد الشعبی، و همراهان آنها در یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکا مورد هدف قرار گرفت. وزارت دفاع آمریکا اعلام که این حمله به دستور پرزیدنت ترامپ و برای محافظت از پرسنل ایالات متحده صورت گرفت.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …