مینا احدی: خطاب به مردم دنیا

با این نامه ما می خواهیم دست یاری و کمک به شما دراز کنیم. جمهوری اسلامی می خواهد سه جوان در ایران را اعدام کند که اتهاماشان شرکت در اعتراضات برای برخورداری از یک زندگی بهتر است. اسامی این سه جوان امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی است. مرادی و رجبی ۲۵ ساله و دیپلمه هستند. تمجیدی ۲۷ سال دارد و دانشجوی رشته برق بوده است.
این سه جوان در اعتراضات مردم ایران در ابان ۱۳۹۸ دستگیر شدند. در این اعتراضات بنا به گزارش رویتر ۱۵۰۰ نفر از سوی جمهوری اسلامی با شلیک مستقیم گلوله با مغز و قلبشان کشته شدند و حدود ۷۰۰۰ نفر هم دستگیر شدند. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی ، سه تن از بازداشت شدگان، در دادگاهی ناعادلانه و فرمایشی به اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند. اخیرا دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام آنها را تایید کرده است. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی ممکن است هر لحظه اعدام شوند. از همین رو ما با کمک شما نیاز داریم که جان آنها را نجات دهیم. کمیته بین المللی علیه اعدام روز شنبه ۱۸ ژوئیه را روز جهانی اعتتراض به احکام اعدام این سه جوان اعلام کرده است. از شما انتظار داریم که در این روز شما ما را همراهی کنید و با در دست داشتن عکس این سه جوان در شهر خود به این احکام ضد انسانی اعدام اعتراض کنید. شما همچنین می توانید با انتشار یک ویدئو کلیپ کوتاه حمایت خود را از این سه جوان اعلام کنید.
با صدور و تایید احکام اعدام برای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی فقط قلب خانواده های آنها به درد نیامده است. قلب همه مردم ایران مملو از خشم و ناراحتی است. مردم ایران جمهوری اسلامی را نمی خواهند و این را بارها فریاد زده اند. اما جمهوری اسلامی هر بار با وحشیگیری مردم را سرکوب کرده است. حمایت شما از مردم ایران امروز نقش مهمی بازی می کند. مردم ایران زیر سرنیزه حکومت دیکتاتوری قرار دارند و شما با حمایت خود نشان می دهید که آنها را در مبارزه علیه دیکتاتوری و تروریسم اسلامی تنها نمی گذارید. جهان بارها شاهد همبستگی بین المللی مردم دنیا با یکدیگر بوده است. بگذار این بار حمایت و همبستگی جهانی شما جان سه جوان در ایران را نجات دهد. بگذار با توقف اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی به جای مرگ و نابودی یک آینده ایمن و پر از خوشبختی را برای این سه جوان تضمین کنیم.


مینا احدی
از طرف کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۴ ژوپیه ۲۰۲۰
ID Gmail: minaahadi26@gmail.com
Tel: 0049 (0) 1775692413

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …