ناتو “حضور دیپلماتیک” خود در افغانستان را حفظ خواهد کرد

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از طالبان خواست گذرگاه‌های ورود به فرودگاه را باز نگه دارند. وی گفت جابه جایی قدرت باید مسالمت آمیز باشد و به سوی یک دولت فراگیر حرکت کند بدون آنکه انتقام جویی انجام شود. او گفت دولت جدید باید به حقوق همه افغان ها احترام بگذارد و از انزوای افغانستان جلوگیری کند.ما با یک دوراهی بزرگ مواجه بودیم یا افغانستان را ترک کنیم یا بمانیم در یک ماموریت ناتمام درگیر باشیم. ما قرار نبود تا ابد در افغاستان بمانیم.

 “آنچه در روزها اخیر دیدیم فروپاشی نظامی و سیاسی بود که پیش بینی نمی کردیم. بخشی از نیروهای امنیتی افغانستان شجاعانه جنگید اما نتوانستند از کشور حمایت کنند. چرا که رهبری سیاسی نتوانست در برابر طالبان بایستد و به راه حل صلح آمیز برسد”.او گفت “این ناکامی و شکست رهبری سیاسی افغانستان به فاجعه‌ای انجامید که اکنون شاهدیم”.

دبیرکل ناتو از دستاوردهای ناتو در افغانستان گفت.دبیر کل ناتو گفت به رغم سرمایه گذاری و فداکاری ما در طی دو دهه در افغانستان فروپاشی بسیار غافلگیرکننده رخ داد. فراموش نکنید چه دستاوردهایی داشتیم. ما به افغانستان رفتیم تا مأوای تروریست‌ها برای حمله به ما نشود. و طی دو دهه گذشته هیچ حمله تروریستی از داخل افغانستان به ناتو و کشورهای غربی تدارک دیده نشد.از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …