نارضایتی آمریکا از اروپا به دلیل اجتناب از تحریم ایران

آمریکا می‌گوید از عدم تمایل اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به‌ خاطر «تامین مالی تروریسم و توسعه موشک‌های بالیستیک» ناامید و ناراضی است.

پایگاه خبری واشینگتن فری بیکن می‌نویسد که وزارت خارجه آمریکا نارضایتی خود از اجتناب اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی جهت فشار بر ایران به خاطر تامین مالی تروریسم و توسعه توانایی‌های موشکی بالیستیک را ابراز داشته است.

این گزارش می‌افزاید اروپا بر این اعتقاد است که تحریم‌های جدید می‌تواند ایران را به خروج کامل از برجام سوق دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این پایگاه خبری گفته است کاخ سفید به تلاش خود برای متحد کردن شرکای اروپایی علیه ایران ادامه می‌دهد.وی گفته است، آمریکا خصوصا روی بریتانیا که از اتحادیه اروپا خارج شده، حساب باز کرده است.

به گفته وی، آمریکا بارها از اتحادیه اروپا و بریتانیا خواسته است مانند آمریکا تحریم‌هایی علیه ایران به اجرا بگذارند، اما سه کشور اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، آلمان و فرانسه هراس دارند که با این کار ایران از توافق هسته‌ای خارج شود.

این گزارش می‌افزاید روسیه اعلام کرده تلاش‌های آمریکا از طریق سازمان ملل برای اعمال تحریم علیه ایران به خاطر برنامه موشکی را بایکوت خواهد کرد و اکنون واشینگتن امیدوار است از طریق اروپا فشار بر ایران را افزایش دهد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …